voeding inbouwen in superb combi

Heb vandaag eens de PVC afdekplaat verwijderd van de zekeringkast aan het dashboard van de superb combi hier is plaats genoeg om de voeding te plaatsen.
Maar waar sluit ik het best de draden aan?
De zwarte aan het body van de wagen en de rode ergens aftappen van een zekering?
Er zit een zekering aan de voeding.
Wou eerst een vrije zekering nemen in de zekeringkast maar denk dat ik dan de volledige kast moet losschroeven en als daar iets mis gaat.

Ronnie

Forumguru
Met beleid kun je de zekeringkast rustig losschroeven hoor, zoek wel even een geschakelde plus (auto op contact en even proberen) anders trekt je accu leeg.......

Dank u Ronnie voor de tip van de lege accu had daar niet aan gedacht.:worshippy:

Zou het geen probleem zijn dat ik de zwarte draad aan het body bevestig en de rode ergens (bijplaats) aftap van een willekeurige zekering?
Omdat er reeds een zekering voorzien is aan de voeding zelf.

Ronnie

Forumguru
De laadstroom is max 1.2A, als je een zekering pakt van 7,5 of 10A zal het geen probleem zijn.
Niet de zekeringen van de verlichting pakken, hier bestaat de mogelijkheid op een "kapotte lamp" melding op instrumentenpaneel.

Deze is ingebouwd heb een vrij plaats genomen daar een zekering van 7.5 A geplaatst (had geen van 5A) nu waar de zekering insteekt is enkel bovenaan een stroomverbinding onderaan is dit leeg dus daar heb ik de rode draad aangebracht daarmee zit deze zekering tussen de stroombaan van de voeding plus dat de voeding een eigen zekering heeft.
Nu nog de nieuwe GPS kopen en plaatsen.

inbouw voeding GPS web.jpg inbouw voeding GPS web1.jpg inbouw voeding GPS web2.jpg

Eindelijk is de TomTom Start 25 Europa geplaatst het geheel past mooi aan de A stijl.
De GPS staat nu aan de linkerzijde deze plaats valt best mee tegenover het midden is duidelijk afleesbaar.

De update daartegen man man miserie tot drie maal toe eerst tot 99% en 1 sec en dan staat het stil de volgende poging melde de PC doodleuk dat hij geen GPS vindt na 90minuten en de derde keer is het gelukt dan duurde dit strakt twee uur.

En vandaag eens uitgetest vind hij de satalieten niet ( waar hebben ze die geplaatst in de ruimte? :-))
Een reset moeten doen wou het toestel werken, nooit zoveel problemen gehad met de vorige TomTom die werkt steeds feilloos en nog.
Er is ook een SD slot vraag mij eigenlijk af wat ik hier mee kan doen foto,muziek op plaatsen gaat dit?
Maar verder tevreden van het groot scherm is aangenamer.

GPS web.jpg GPS 1web.jpg

Cordoba

Forumguru
Op de foto is mooi te zien, dat het beeldscherm nagenoeg geen zaken buiten de auto aan het oog onttrekt (zit bijna nergens voor het raam, vanuit de bestuurder gezien). Ik vraag me alleen af, of het scherm ook goed te zien is, als de zon van links achter er vol op staat.

Canon-Eye

Forumguru
Ik vraag me alleen af, of het scherm ook goed te zien is, als de zon van links achter er vol op staat.
Daar zijn eventueel een soort halve zonnekapjes voor in de handel. Een kennis van me heeft zo'n ding gevonden voor in z'n oldtimer cabrio - daar valt de zon vrijwel altijd "verkeerd"...

Juist Cordoba als bestuurder is het volledige raam te zien en wat de zon betreft valt dit mee als je de juiste schermkleur neemt in mijn geval met vol de zon op het scherm is dat de grijze kleur.
Er is ook een matte beschermfolie opgekleefd ( was bij het pakket ) mogelijk helpt dit ook wel.

Juist ik moet hier iedere keer een reset doen op het toestel wil dit werken ben al blij dat ze weet hebben van dit probleem hopelijk volgt er vlug een oplossing.

Na de update is het probleem opgelost hij vind de satellieten terug. Leuk is ook als men het contact opzet van de wagen de GPS in werking treed. Uitzetten moet je nog met de schakelaar doen.

Deze is ingebouwd heb een vrij plaats genomen daar een zekering van 7.5 A geplaatst (had geen van 5A) nu waar de zekering insteekt is enkel bovenaan een stroomverbinding onderaan is dit leeg dus daar heb ik de rode draad aangebracht daarmee zit deze zekering tussen de stroombaan van de voeding plus dat de voeding een eigen zekering heeft.

18334d1330333085-voeding-inbouwen-superb-combi-inbouw-voeding-gps-web.jpg

Ik heb mijn actieve telefoonhouder net ook aangesloten zoals op de foto hierboven (geschakelde zekering 41), maar vraag me af of er nog een andere zekering is welke pas afschakeld als de radio/carkit afschakeld ?
Deze blijft namelijk nog een (instelbare) tijd aan na het uitzetten van de motor en gaat pas uit als ik de sleutel uit het contact trek. Ik zou graag hebben dat de telefoonhouder net zo lang stroom houdt.

Bijvoorbeeld zekering 18 (telefoon) of 47 (telefoonvoorbereiding) of 48 (aftermarket radio) ? Ik wil wel een zekering die (na een tijdje) wel uitschakeld om te voorkomen dat ik geval van problemen de telefoonhouder nooit de accu leeg kan trekken.

Bovenaan Onderaan