Vogelpoep op ruit

tha a

Senior Member
Wellicht dat men hier (wederom) het verlossende antwoord heeft..

Er zit na mijn vakantie vogelpoep op de bijrijdersruit. Net uit het zicht als er iemand zit en dus vrolijk 3 weken mee rond gereden. Lekker gebakken in de franse zon dus effect is heerlijk... :sterretjes:

Inmiddels 2 x gewassen en net ook met ruitenreiniger getracht de rommel te verwijderen.
De meeste resten gaan er redelijk af achter blijft er een kleverig spoor achter wat ik er niet afkrijg. Zelf krabben met bv je nagels heeft 0 effect.

Heeft er iemand een tip om deze rommel eraf te krijgen? (en ja, de volgende keer ren ik meteen met een emmer naar buiten om het te verwijderen... wat een rotzooi)

EdK

Forumguru
Hogedruk in een wasbox.
ff van te voren in spuiten met wat zeep

En ander carglass

Poorboy's World : Birdshit Remover €11,99
Google maar even. Online te bestelen bij NL-site voor auto schoonmaakspullen

Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Gewoon stukje keukenpapier pakken, dat er tegenaan, en natspuiten. Vervolgens het natte keukenpapiertje een poosje laten zitten zodat de boel lekker kan weken, eventueel opnieuw natmaken en herhalen.

Overigens heb ik standaard een flesje van ongeveer een halve liter met een spraykop in de auto liggen. Daar zit water in, en zo kun je direct (ook op de lak) EHBV toepassen. (EHBV= Eerste Hulp bij Vogelpoep) Flesje water is bijna overal bij te vullen, en voorkomt heel moeizaam schoonkrijgen of blijvende lakschade.

Frank C

Forumguru
Overigens heb ik standaard een flesje van ongeveer een halve liter met een spraykop in de auto liggen. Daar zit water in, en zo kun je direct (ook op de lak) EHBV toepassen. (EHBV= Eerste Hulp bij Vogelpoep) Flesje water is bijna overal bij te vullen, en voorkomt heel moeizaam schoonkrijgen of blijvende lakschade.

Dacht dat ik de enige was:D. Inderdaad meteen verwijderen is het devies!

@tha a is een scherp mesje een optie?

Laatst bewerkt:

tha a

Senior Member
@Frank C : ik heb al heeeeeel voorzichtig getracht met een licht schuursponsje. Had enigzins effect. Hogedruk spuit lijkt tot nu toe het beste te werken hoewel er nog steeds een lichte vlek zichtbaar is..

Canon-Eye

Forumguru
Hogedruk spuit lijkt tot nu toe het beste te werken hoewel er nog steeds een lichte vlek zichtbaar is..
Van vroeger herinner ik mij een product onder de naam Glaspol: een zeer fijn polijstmiddel waarmee haarkrasjes goed weg te poetsen waren. Geen idee of dat nog bestaat - zo ja, dan zou je dat eens kunnen proberen. Uiteindelijk zit de vlek niet direct in het gezichtsveld, dus een klein risico kun je wel nemen...

EdK

Forumguru
Van vroeger herinner ik mij een product onder de naam Glaspol: een zeer fijn polijstmiddel waarmee haarkrasjes goed weg te poetsen waren.
Daar gebruik ik tegenwoordig onderstaand product van Turtle voor.
Ideaal voor buiten en binnenzijde van raam !
En alle muggelijkjes die je zelfs met HD niet wegkrijgt verdwijnen hier wel mee

TURTLE.jpg

Bakkertje

Forumguru
Even in het verlengde van de poep op de ruit, ik heb het op mijn scherm.
Blijkbaar een vliegbeest met zoutzuur, want ik haal het altijd direct weg op het moment dat ik iets zie zitten (soms tot ergernis van mijn wederhelft, maar goed die heeft ermee leren leven inmiddels).

Maar goed, ik heb nu dus een ingevreten vlek die ik eigenlijk wel weg wil hebben. Ik heb gepoetst met Mer (onderstaande), maar het gaat dus niet weg..
142569.jpg

Bovenaan Onderaan