Vol vertrouwen

Jarenlang Peugeot gereden en aan een nieuwe auto toe. Heb me georienteerd op internet, tests gelezen, etc. Ben me rot geschrokken van de slechte ervaringen met o.a. 307 SW. Verder gaan kijken, o.a. naar Toyota en Subaru. Toyota Corolla verso vond ik te hoog op de poten staan, waardoor je het gevoel hebt minder contact met de weg te hebben. Subaru is benzineslurper. Toen heel prettige proefritten bij Pon in Leusden gemaakt: combi 4x4 (2.0 FSI) en 2.0 TDI. Vond 4x4 toch te duur in verbruik, dus inmiddels de 2.0 TDI besteld, die er waarschijnlijk begin/half april is. Elegance, zwart, Sirius-velgen en nog wat toeters en bellen. Ben heel benieuwd, vooral naar prestaties en verbruik, ook met caravan erachter. Ben ook benieuwd of ik van Skoda ga houden...Denk het eigenlijk wel. /forum/images/graemlins/2133.gif

Frankie

Actief lid
Hey gefeliciteerd met je nieuwe "liefde" /forum/images/graemlins/smile.gif Ik ben juist zo trots op mijn Skoda omdat het heel gave degelijke auto is en er mensen nog steeds vooroordelen hebben. Het gebeurt ZO vaak dat men dan reageert van "zo zo dat ziet er toch wel mooi uit allemaal".. Simply clever toch /forum/images/graemlins/smile.gif

ougie

Forumguru
Welkom Skodadept, ik ben sinds drie maanden van Subaru naar Skoda overgestapt. Inderdaad vanwegen het benzineslurpen. Nu rijd ik het dubbele aantal kilometers met een tank en de literprijs is veel goedkoper. Natuurlijk is de wegenbelasting ook het dubbele, maar toch rijd ik veel voordeliger. En maak je over de prestatie geen zorgen. Ik heb de caravan er nog niet achter gehad, maar wordt al gewaarschuwd dat de Skoda de caravan waarschijnlijk in tweeen gaat trekken. /forum/images/graemlins/cheer.gif

Pim

Lid
Ik heb ook nog geen caravan getrokken, wel ervaring met mijn Knaus Sudwind (leeg 1070 / beladen bijna 1300 KG) achter een Golf Variant Highline TDI 6-bak (115PK/285NM) en daarna Audi A4 Avant TDI 6-bak (131PK/310NM). In beide gevallen op nat wegdek regelmating lampje van de ASR/ESP knipperen (zelfs bij helling op, 90km/u, zonder te versnellen !), maar verder rijden als de brandweer. Ik maak me met de 140PK/320NM ook nergens druk om, de DSG zal ook iets meer soeplesse bieden, vooral ook door de zeer korte 1.
Wel was de Audi behoorlijk stabieler dan de Golf IV door wielbasis/achteroverhang verhouding, vooral op slingerende wegen door de heuvels kon je met de audi flink doorgassen, ik verwacht dat dit 1 van de kleine punten wordt waar de Skoda iets laat liggen, ondanks Golf V platform, maar trekkracht: FEEST !!
Met beide VAG diesels: flink doorrijden op binnenwegen, snelwegen 100-110 (110km/h-2100rpm in 6 gaat perfect, daaronder wat brommerig. Verbuik net boven de 10l/100km.
Snelst ooit met de Audi: 135km/u (heel even maar !)

Eh, de DSG heeft ook nog een S stand (van sleurhut !)

ougie

Forumguru
Mooi dat er steeds meer Skodarijders ook caravantrekkers zijn. Wij komen elkaar tegen bij "rij-impressie's", afgesproken /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif

Reizende

Actief lid
Goede keuze waar je zeker geen spijt van gaat krijgen! Geweldig sterke motor, ik heb zelf geen ervaring met een sleurhut, maar dat zal allemaal wel lukken denk ik!
Veel plezier ermee!

Bovenaan Onderaan