Volgende Skoda Octavia Combi staat gereed

MarcoO2

Forumguru
Volgende Skoda Octavia Combi staat gereed

AMSTERDAM - Boven de Rapid is er nog ruimte voor een grotere Octavia. We kunnen nu al een blik werpen op de Combi-versie van deze Skoda

Skoda is met een heus modellenoffensief bezig. Binnenkort kunnen we kennis maken met de stadsauto op basis van de Volkswagen Up. Met de VisionD concept lieten ze ons voor het eerst kennis maken met de nieuwe designrichting van het Tsjechische merk en de MissionL gaat vrijwel ongewijzigd in productie als Rapid. Een sedan op basis van de Vento (Polo sedan) wordt ook binnenkort verwacht voor de Indiase markt. De naam Lauretta gonst al maanden door de spreekwoordelijke gangen van het internet.

Octavia Combi

Boven de Rapid is er ruimte voor een nieuwe Octavia. Deze zal dichter bij het D-segment liggen dan voorheen. En dankzij de Tsjechische autosite auto.cz kunnen we nu al een blik werpen op de nieuwe generatie Octavia Combi! Deze is op de foto gezet in de lakstraat van een fabriek. De auto is in grote lijnen herkenbaar als Octavia maar de kenmerken van de MissionL vinden we ook hier terug. De website meldt dat de productie van het nieuwe model zal starten in november 2012. Een maand eerder, op de Paris Motor Show, haalt Skoda het doek van de Octavia.

bron: telegraaf

hemi24

Forumguru
Ik ga mee met Michel: S2C Facelift, aangezien die ook gespot is bij de zogenaamde remmentests..!
Het is in elk geval niet de huidige S2, getuige de aansluiting van de koplamp met het voorspatbord en de knik onderin de deuren...

jalex_h

Forumguru
Ook ik sluit me bij Michel aan. Kijk maar naar de uitsparing van de achterlichten, die is van onderen rond en van boven min of meer recht, net als bij de Superb. Bij een Octavia is dat net andersom.
Daarnaast ligt de achterklep, net als de Superb, behoorlijk vlak.
Overigens, even de vertaling van "česana"opgezeocht. Dat betekent zo veel als gekamd. Zou dus heel goed een mule voor Joost mag weten wat kunnen zijn....

MarcoO2

Forumguru
Dus jullie denken dat het een Superb is omdat je in dit model de vormen van de Superb herkent? Dat zegt mij nog niet zoveel, want de nieuwe O2 kan natuurlijk ook (naar goed VAG-gebruik :winkie:) de vormtaal van de S2 overgenomen hebben.

Neptukker

Forumguru
Deze carroserie is wel anders dan een Superb als je kijkt naar de profielfoto van "jalex_h". De horizontale lijn over de achterklep begint ongeveer halverwege de achterlichten en dat is bij de spypics anders hoewel de klep wel redelijk dicht lijkt. Er zit ook een scheve vouw in de achterklep die niet op de S2C zit. Bij een facelift worden dit soor dingen meestel ongewijzigd gelaten dus het zou zomaar de OIII kunnen zijn.

hemi24

Forumguru
We wachten vol spanning af, maar tot die tijd zeg ik: "Dit is de S2C Facelift"
Cesana zou gekamd betekenen, wat netzogoed kan duiden op de engelse term facelift...

De vouw in de achterklep is een beetje Audi A4-like.

Als ik de tekst van de oorspronkelijke bron www.auto.cz in google-translate plak, komen er veel onzekerheden uit. Dit zou ook zomaar de MissionC worden, waar de L staat voor Liftback en de C voor Combi...

Kortom: speculaties, speculaties!!!

Sand3r

Senior Member
Als dit de S2C facelift is, dan is dat wel een hele ingrijpende facelift.
Elk plaatwerkdeel heeft een forse aanpassing.
Een facelift is vaak alleen een kleine wijziging in de neus en kont.

Wie meet de lengtes van de deuren even op van deze fotos? En vergelijk deze met de O2C en S2C?
Dan weet je het antwoord.

jalex_h

Forumguru
Mwah, daarvoor zie ik toch te veel verschillen.
Niet alleen de motorkap is anders, ook de achterlichten staan andersom op http://octinfo.com/index.php?p=octavia3_intro_en (bovenkant is afgerond terwijl bij de kale koets de onderkant afgerond is).
Ook de achterste zijruit verschilt nogal. Bij de kale koets loopt de bovenkant eerst schuin af en gaat dan in een vrijwel rechte lijn naar schuin naar beneden, maar bij deze Octavia gaat de bovenkant direct met een ronding naar beneden.

Rallye

Forumguru
Volgens de Auto Motor und Sport zou de nieuwe Octavia Combi pas in 2014 komen. Dit zou beter zijn voor mij, als er tenminste meteen ook een RS komt.

Bovenaan Onderaan