Volgende Superb een SUV?

andrehj

Forumguru
Van Autocar.co.uk via Briskoda:

"Skoda is also working on a more sporting, Range Rover Evoque-inspired version of its upcoming seven-seat SUV. Development of the new SUV - which is based on the biggest version of the VW Group’s MQB platform - is racing ahead, but the sporty version is said to have “already come off the drawing board”. The big SUV will replace the Superb as the firm’s flagship model and is likely to bear the same name."

Ik moet er niet aan denken. Heb ik net een auto gevonden die qua afmetingen voor mijn gezin (4 personen, allen lang, behalve mijn vrouw) ideaal is, gaan ze van de volgende generatie een 7-persoons SUV maken... :(

Blacky

Forumguru
Van Autocar.co.uk via Briskoda:

"Skoda is also working on a more sporting, Range Rover Evoque-inspired version of its upcoming seven-seat SUV. Development of the new SUV - which is based on the biggest version of the VW Group’s MQB platform - is racing ahead, but the sporty version is said to have “already come off the drawing board”. The big SUV will replace the Superb as the firm’s flagship model and is likely to bear the same name."

Ik moet er niet aan denken. Heb ik net een auto gevonden die qua afmetingen voor mijn gezin (4 personen, allen lang, behalve mijn vrouw) ideaal is, gaan ze van de volgende generatie een 7-persoons SUV maken... :(

Dan heb je nog meer plaats :D geintje. Nee hij moet gewoon zo blijven. Lees net in Autobild dat Skoda chef Valhand nieuwe modellen wil introduceren, elk half jaar 1. Te beginnen op de IAA met de Rapid Spaceback. Dus toch misschien 7 zitter Snowman

Der Einser

Forumguru
Zag vandaag in de boekhandel een Duits blad,.. Ben even de naam kwijt.
Maar daar stond een heel arsenaal aan nieuwe Skoda's.
Echt mooie concepten.
De nieuwe Superb stond er in, hele dikke grote grill. Beetje Audi A6 vond ik. Wel echt heel stoer / agressief uiterlijk.
Tevens een Rapid SW geloof ik, een soort rapid combi.
Maar ook een hot hatch en die Skoda SUV.
Echt hele mooie bakken hoor!
Moving forward Skoda!

andrehj

Forumguru
Hm, ik lees net de Autoweek van vorige week, en daarin staat toch weer wat anders:
1. Er komt in 2014 een nieuwe Roomster.
2. Er komt in 2016 een nieuwe Yeti van 4m30 op basis van MQB platform.
3. Er komt in 2017 een verlengde Yeti, de Snowman van 4m60, met 7 zitplaatsen, ook op basis van het MQB platform.

Over de nieuwe Superb wordt met geen woord gerept. Dat is positief, want dan is de kans toch groot dat er weer een "gewone" lange S3 komt.:jaja:

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Hm, ik lees net de Autoweek van vorige week, en daarin staat toch weer wat anders:
1. Er komt in 2014 een nieuwe Roomster.
2. Er komt in 2016 een nieuwe Yeti van 4m30 op basis van MQB platform.
3. Er komt in 2017 een verlengde Yeti, de Snowman van 4m60, met 7 zitplaatsen, ook op basis van het MQB platform.

Over de nieuwe Superb wordt met geen woord gerept. Dat is positief, want dan is de kans toch groot dat er weer een "gewone" lange S3 komt.:jaja:
en als die S3 dan ook in 2017 komt zou mij mooi uitkomen :jaja:

Rosinfield

† In Memoriam
deden we vroeger ook in de "vieze boekies winkel". Overigens vind ik het epitethon ornans "slagschip" nogal twijfelachtig. Misschien kun je dat beter kwijt dan rijk zijn. Ik vind al die slagschepen bij de meeste merken eigenlijk vrij lelijk en het kleinere broertje meestal een stuk fraaier

CDK

Forumguru
@Rosinfield, de Touareg van VW vind ik beter te pruimen als de kleinere Tiguan overigens, maar de Q5 wel weer mooier als grote halfbroer Q7 :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2

Der Einser

Forumguru
Ligt er aan welke versie je dan bedoelt.
De Q7 V12 TDi overtreft toch wel echt de O5 of RSQ5 om eerlijk te zijn.

Rosinfield

† In Memoriam
Zoiets als zo'n Q7 vind ik gewoon zwaar over de top, net als zo'n monstrueuze X6 (heet dacht ik zo). Zelfs als ik het geld ervoor had, ging ik liever voor het wat bescheidener maatje

Dennis Nijholt

Forumguru
Heerlijk crossen in de X6 op de snelweg...en dan met hoge snelheid op de linkerbaan en al die plebs in die Škoda's aan de kant duwen...hahahhahahaha. (fantasie slaat toe..het zal de hitte zijn)

Bovenaan Onderaan