Tuner111
Forumguru
Heilige oplaadstekkers, wat een achterlijk dik apparaat!
Op de jaarlijkse meeting voor sportieve hoofddeksels aan de Wörthersee heeft Volkswagen zojuist nóg een hete Golf gedropt. Naast de Golf GTI Clubsport en de Golf GTI Performance tonen ze een deels geëlektrificeerd pk-kanon: de Golf GTE Sport Concept.
Hybride porno
Hij heeft op het eerste oog weinig gemeen met de originele Golf GTE. Wat hij wel heeft is de 1.6-liter viercilinder uit de Polo WRC onder de kap, goed voor 299 pk en 400 Nm koppel. Deze wordt bijgestaan door twee elektromotoren. Eén tussen de motor en de DSG-bak, goed voor 115 pk & 330 Nm, en één achterin, die 115 pk en 270 Nm op de achterste rubbers afvuurt. Via een magische optelsom komt het totale vermogen daarmee uit op 400 pk, met een maximum koppel van 670 Nm.
Aan de buitenkant van dit milieuriddertje op anabolen – in hybrid modus doet ‘ie 2l/100km – gaat het er nog heftiger aan toe. Met een carbonfiber body, extreem brede wielkasten, vleugeldeuren, flinterdunne lichtunits en een centraal geplaatste dubbelloops uitlaat. Als dit de broek van Wörthersee-gangers niet doet bollen weten wij het ook niet meer. Binnenin is het niet veel minder extreem. De twee zitplaatsen zijn van elkaar gescheiden en sturen gaat met een half stuurtje, waarachter de info wordt getoond op drie transparante displays.
Als alle krachtbronnen in de Volkswagen Golf GTE Sport Concept op maximaal vermogen staan (“GTE-Mode”) stuift deze stekkerraket in 4,3 seconden naar de 100 km/u, om bij de 280 km/u pas te stoppen met accelereren. Je kunt hem ook volledig elektrisch rijden, dan komt ‘ie 50 kilometer ver op één acculading.
Gaat dit in productie? Nee, dat niet, maar wellicht zien we de basis van deze aandrijflijn ooit nog eens terug in de Golf.
Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-golf-gte-sport-400-pk-en-een-carbon-body-77013
Op de jaarlijkse meeting voor sportieve hoofddeksels aan de Wörthersee heeft Volkswagen zojuist nóg een hete Golf gedropt. Naast de Golf GTI Clubsport en de Golf GTI Performance tonen ze een deels geëlektrificeerd pk-kanon: de Golf GTE Sport Concept.
Hybride porno
Hij heeft op het eerste oog weinig gemeen met de originele Golf GTE. Wat hij wel heeft is de 1.6-liter viercilinder uit de Polo WRC onder de kap, goed voor 299 pk en 400 Nm koppel. Deze wordt bijgestaan door twee elektromotoren. Eén tussen de motor en de DSG-bak, goed voor 115 pk & 330 Nm, en één achterin, die 115 pk en 270 Nm op de achterste rubbers afvuurt. Via een magische optelsom komt het totale vermogen daarmee uit op 400 pk, met een maximum koppel van 670 Nm.
Aan de buitenkant van dit milieuriddertje op anabolen – in hybrid modus doet ‘ie 2l/100km – gaat het er nog heftiger aan toe. Met een carbonfiber body, extreem brede wielkasten, vleugeldeuren, flinterdunne lichtunits en een centraal geplaatste dubbelloops uitlaat. Als dit de broek van Wörthersee-gangers niet doet bollen weten wij het ook niet meer. Binnenin is het niet veel minder extreem. De twee zitplaatsen zijn van elkaar gescheiden en sturen gaat met een half stuurtje, waarachter de info wordt getoond op drie transparante displays.
Als alle krachtbronnen in de Volkswagen Golf GTE Sport Concept op maximaal vermogen staan (“GTE-Mode”) stuift deze stekkerraket in 4,3 seconden naar de 100 km/u, om bij de 280 km/u pas te stoppen met accelereren. Je kunt hem ook volledig elektrisch rijden, dan komt ‘ie 50 kilometer ver op één acculading.
Gaat dit in productie? Nee, dat niet, maar wellicht zien we de basis van deze aandrijflijn ooit nog eens terug in de Golf.
Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/volkswagen-golf-gte-sport-400-pk-en-een-carbon-body-77013