Volkswagen komt met tweecilinder voor Up!

MarcoO2

Forumguru
vr 03 jul 2009, 11:28
Volkswagen komt met tweecilinder voor Up!
AMSTERDAM - Net als Fiat werkt Volkswagen aan een tweecilinder benzinemotor. Het blok is bedoeld voor de kleine hatchback, die als concept car Up! al enkele malen is getoond.



De krachtbron zou een inhoud krijgen van 0,8 liter, waaruit een vermogen wordt geput van ongeveer 70 pk, zo bericht Auto Motor und Sport. De motor van Fiat wordt 0,9 liter groot en levert ongeveer net zoveel vermogen. Bij de Italianen komt de krachtbron in onder andere de 500 te hangen.
De productieversie van de Up!, die vanwege de goede naamsbekendheid mogelijk Lupo gaat heten, komt volgend jaar op de markt. Volkswagen plant verschillende carrosserievarianten, terwijl ook Skoda en Seat een uitvoering in hun programma's krijgen. De wagen wordt in Bratislava gebouwd. Dealers hebben de benjamin onlangs tijdens een interne presentatie mogen bewonderen en reagereren zeer positief op de boreling.
 

LenK

Forumguru
Moet niet gekker worden, 2-cilinder bah bah. Maak er dan maar meteen een brommobiel van met een 1-cilinder 2-takt........
 

Aiii

Lid
Mag ik dan opmerken dat 70pk erg netjes is uit zo'n kleine motor. Valt me nog best mee.

Mijn vader's Golf 3 Variant uit 1994 trok 75pk uit een 1.8 4-cilinder. Sodeju. (En zelf had ik dezelfde motor in mijn eigen 3 Variant, maar dan als 90pk variant, ook niet bepaald een snelheidsduivel).

Blijft een lelijk ding en zo'n motor kan onmogelijk voor veel plezier zorgen, maar toch.
 

cvegreen

Forumguru
Voor mij maakt het niet zoveel uit hoeveel cilinders de auto heeft , maar de herrie moet wel beperkt blijven. mijn hyundai 1.5 CRDI was ook een 3 pitter , maar man wat maakte die een lawaai tijdens het accelereren , verder trok de wagen als de beesten en kon best een stevige slok verdragen . Dan nadat ik hem tegen een vrachtwagen had geploft kwam mijn o zo geliefde fabia . Ook een 3 pitter , maar die was echt zuinig en stil . Dus een wereld van verschil en toch waren het beiden 3 pitters. Als die 2 cilinder motortjes een beetje stil zijn en zuinig heb ik daar geen problemen mee , het zijn immers ook maar stadsmusjes en zeker niet bedoelt om er mee op de snelweg te komen. Dus om 50à80 km/u te maken hoef je geen reeks cilinders te hebben vind ik .
 

EdK

Forumguru
Moet altijd wel mijn wenkbrouwen fronsen als ik lees dat men minachtend over 2 cilinders doet !
In de motorfiets wereld zijn 2 cilinders al tientallen jaren ingeburgerd en worden naar volle tevredenheid gebruikt !
Neem nou eens de BMW boxerblokken !! Deze zouden zeker niet misstaan in een auto ! En zijn erg stil en relatief zuinig in gebruik !

Tja cvegreen een hyunday is vaak een hoogtoerige motor wat vaak ook meer herrie met zich meebrengt ! Zelf jaren terug een H100 van mijn werkgever moeten rijden, en ook daar kwam veel herrie vanaf !! zelfs zoveel dat als ik lange ritten moest maken ik mijn otoplastics ( oordoppen) van de motor indeed !
 

cvegreen

Forumguru
Moet altijd wel mijn wenkbrouwen fronsen als ik lees dat men minachtend over 2 cilinders doet !
In de motorfiets wereld zijn 2 cilinders al tientallen jaren ingeburgerd en worden naar volle tevredenheid gebruikt !
Neem nou eens de BMW boxerblokken !! Deze zouden zeker niet misstaan in een auto ! En zijn erg stil en relatief zuinig in gebruik !

Tja cvegreen een hyunday is vaak een hoogtoerige motor wat vaak ook meer herrie met zich meebrengt ! Zelf jaren terug een H100 van mijn werkgever moeten rijden, en ook daar kwam veel herrie vanaf !! zelfs zoveel dat als ik lange ritten moest maken ik mijn otoplastics ( oordoppen) van de motor indeed !

Als mijn tekst minachtend over kwam tegenover de twee cilinder motor , heb ik mijn tekst dan heel verkeerd geschreven . Het was helemaal niet de bedoeling om minachtend over te komen tegenover de 2 cilinder motor en inderdaad je hebt wel gelijk , in de motorwereld is 2 cilinder motoren zeker geen onbekend terrein .
 

EdK

Forumguru
Als mijn tekst minachtend over kwam tegenover de twee cilinder motor , heb ik mijn tekst dan heel verkeerd geschreven . Het was helemaal niet de bedoeling om minachtend over te komen tegenover de 2 cilinder motor en inderdaad je hebt wel gelijk , in de motorwereld is 2 cilinder motoren zeker geen onbekend terrein .

Was algemeen en niet persoonlijk bedoeld !! sorry als het zo is overgekomen !
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb er niet zo veel moeite mee in zo'n kleine wagen! Als het zuinig is en met 70 pk nog lekker vlot ook, waarom niet?

Tja.. ook ik rij liever in een mooie wagen met 6 of meer cilinders, turbo'tje en compressortje erbij... Maar vandaag de dag, brandstofprijzen...

In ons landje.. waarom niet? De tijd dat het autorijden echt nog leuk is is toch een beetje voorbij in ons land denk ik.
 

EdK

Forumguru
In ons landje.. waarom niet? De tijd dat het autorijden echt nog leuk is is toch een beetje voorbij in ons land denk ik.


Ben je stiekum terug gekomen ?

Zat trouwens gister ff op je site en het is bijna alweer een jaar dat je aan het reizen bent !
Heb je de slingers al gekocht ?
 

Gieliovd

Forumguru
Bij voorbaat excuses voor off topic.
Haha, ja het gaat hard he! Alweer zo'n tijd weg. Nee, ik ben nog stiekum in Thailand. Momenteel in een stadje genaamd Khon Kaen (Kon Ken) en ik zit te denken wat ik nu weer moet gaan doen. Ik dacht strategisch ff Laos in te duiken (4 uur bussen) en dan 30 dagen extra visum te scoren. Helaas, plannetje mislukt want dat kost me dan 40 euro. Een wereldbedrag van 2000 Baht dus. Moet maar ff kijken.

En anders wordt het weer richting de Bangkok kant en dan ff rondkijken daar en de eilanden op duiken. Misschien raak ik nog met iemand terug naar de Laos grens.

We zien wel. Gaan jullie lekker wachten op de tweepitter, dan kom ik die binnenkort wel ff bekijken.
 

Fabia

† In Memoriam
Skoda komt met ‘5000 euro auto

Skoda krijgt een eigen variant van de volgend jaar te verschijnen Volkswagen Up! Volgens het Britse Autocar gaat de ‘Skoda Up’ minder dan 5.000 kosten, zonder belastingen. Darmee wordt het een van de goedkoopste auto’s op de markt.

De aankomende Volkswagen Up! en z’n afgeleiden houden de gemoederen bezig. In 2010 komt Volkswagen met een stadautootje op de markt en Seat, Skoda en Audi krijgen daarvan een eigen variant. De Skoda zou volgens het Britse tijdschrift Autocar ‘minder dan 5000 euro’ gaan kosten.

Dat is exclusief belasting maar omdat de auto waarschijnlijk vrijgesteld wordt van BPM zal de prijs in Nederland zo’n 6.000 euro bedragen. Die prijs ligt lager dan die van auto’s als de Suzuki Alto en Fiat Panda maar hoger dan de Europese versie van de Tata Nano gaat kosten. De verwachte verkoopprijs van de Indische budgetauto wordt geschat op iets minder dan 5.000 euro.

Als naam voor het autootje zou Skoda ‘Joyster’ in gedachten hebben. Deze naam zagen wel al eens op een conceptcar van het Tsjechische merk. De berichten over de ‘5000 euro auto’ zijn overigens opmerkelijk te noemen, eerder nog spraken Seat en Skoda hun zorgen uit over de dure componenten die Volkswagen voor de Up! wil gebruiken. De twee merken zouden zich daardoor uit de markt prijzen.

Bron: Autokopen.nl
 

LenK

Forumguru
In 2010 komt Volkswagen met een stadautootje op de markt en Seat, Skoda en Audi krijgen daarvan een eigen variant. De Skoda zou volgens het Britse tijdschrift Autocar ‘minder dan 5000 euro’ gaan kosten.

Dat is exclusief belasting maar omdat de auto waarschijnlijk vrijgesteld wordt van BPM zal de prijs in Nederland zo’n 6.000 euro bedragen.
Het zal toch niet dat we dadelijk de eerste Audi onder de € 10000 krijgen (sinds decennia geleden).
 
Bovenaan Onderaan