Volkswagens en Skoda's

Tees

Donateur
Nee, normaliter zijn stekkers idd niet verkeerd aan te sluiten. Maar het feit dat er een extra stekker aan zit doet dan toch denken dat er net ff wat anders is. Heb je de oude en nieuwe kabelboom naast elkaar gehouden, en gecheckt of de draden van de schakelaar naar de BCM (en verder) op dezelfde pinnen zitten?

Berrychello

Forumguru
Alle draden gecheckt, niks geks gevonden.
Rechts ook het raam mechanische vervangen, werkt nu ook weer. Maar ook precies contra. En rechts is vanaf links niet te bedienen. Kabelboom rechts is nog heel.
Heb zelfs links het oude mechanisme met 'nieuwe' motor geprobeerd maar dan doet links het niet meer. Probleem zit dus in dat ding, maar de printplaat ziet er onbeschadigd uit.
Ik snap het niet meer.
Beide werken alleen vanaf de eigen kant, en contra...

EdK

Forumguru
En corrosie in de stekkers ?
En draden kunnen soms ook breken in de isolatie, maw de draad lijkt heel doordat de isolatie heel is, maar de koperen aders zijn dan wel gebroken.
Is moeilijk te herkennen. Je moet overlengte hebben en dan je draad buigen, knikt hij dan is deze dus gebroken en trek je vaak ook op dat punt de draad doormidden.
Zeg niet dat het dit is , maar wij komen dit soort breuken nog wel eens tegen in regelkasten ( kasten bv voor klimaatbehandeling of zwembad regelingen etc etc ( dus industrie ))

Berrychello

Forumguru
Soms doet de raambediening het wel, soms niet. Nu werken ze beide helemaal niet. Ik snap er echt niks meer van...
Misschien nog eens een ander raammechnisme op de kop tikken. Kabelboom en schakelaar zijn immers nieuw.
Of kan het zijn dat ergens onder het dashboard nog iets aan de hand kan zijn?

Berrychello

Forumguru
Updatetje!
Een kennis rijdt met veel plezier rond met de Fabia. De ruit bediening werkt echter nog steeds niet. Misschien maar eens de computer onder het dashboard vervangen.
Verder geen wijzigingen in het wagenpark.
Mogelijk de Citigo binnenkort overnemen en op termijn wil ik de Golf ook eens vervangen. Gezien mijn reisgedrag zou een PHEV mij wel passen en dan vind ik Cupra wel leuk, of een Mercedes Benz CLA SB (in een kleurtje, non AMG. Dus een witte raaf).

Bovenaan Onderaan