Volume infotainmentsysteem Columbus

Pimvb

Nieuw lid
Beste allen,

Sinds enkele dagen loop ik tegen het probleem aan dat mijn volume vanzelf omhoog gaat tijdens het gebruiken van radio en/of media vanuit Apple Carplay. Dit gebeurt tijdens het rijden en is hoogst irritant, daar de radio binnen enkele secondes naar het hoogste volume gaat.

Ik heb het Columbus infotainmentsysteem. De volgende stappen heb ik al uitgevoerd:
- De snelheidsvolumeregelaar uitgezet in instellingen
- Het systeem meermaals gereboot (10 sec. aan/uitknop ingeduwd).
- Het systeem naar fabrieksinstellingen terug gezet

Helaas is het probleem nog niet opgelost! Iemand enig idee?
 

Duijzer

Donateur
Is het alleen vanuit Apple Carplay? Dan zou ik verwachten dat het een instelling in de iphone is, niet in het Columbus systeem.
 

Pimvb

Nieuw lid
Nee, is ook bij de FM/DAB+ radio.
En betreft zowel het volume voor de muziek, als spraakvolume (op het moment dat ik een navigatievermelding krijg).
 

Eknievel69

Nieuw lid
Hier exact hetzelfde probleem. Auto is er 2 dagen voor bij de dealer geweest. Oplossing: nieuwe unit. Helaas waren ze die vergeten te bestellen toen ik de afspraak had.
Probleem is niet carplay gerelateerd.
 

Eknievel69

Nieuw lid
Tijdelijke oplossing die werkt: plak een stuk schilderstape over het volume gedeelte en hij werkt weer.. volume wordt niet meer vanzelf luider..
 

Eknievel69

Nieuw lid
Onder het beeldscherm zit de “touch-slider”.
Omdat het volume continu uit zichzelf harder ging en ik er vanuit ging dat dit niet door de volume knoppen op het stuur of het display zelf kwam heb ik even de slider afgeplakt met schilderstape (tijdelijk todat de dealer de nieuwe unit /tijd heeft). Vanaf het moment dat de tape erop zit geen enkele keer meer gehad dat het geluid vanzelf harder ging. Nu ongeveer 1000 km gereden zonder probleem.
Geen mooie oplossing, maar het werkt wel.
 

jeetee85

Nieuw lid
Ik heb precies hetzelfde euvel. Vandaag bij de garage geweest maar konden niks vinden aan foutmeldingen. Mogelijk dat er een teruroepactie komt ivm de laatste update van het systeem. Bij mij gaat het hele systeem ook continu aan en uit
 
Bovenaan Onderaan