Volume richtingaanwijzer te regelen

LenK

Forumguru
De richting aanwijzer geeft wel heeeeeel weinig geluid.
Weet iemand of dit harder kan worden afgesteld door de dealer?
En volume van de ander geluidjes is dat ook regelbaar?

Rallye

Forumguru
Volgens mij komt dit bij moderne auto's vaker voor. Ik reed laatst in een Opel Meriva. Daar hoor je op snelheid niets klikken. Bij een Ford Focus I hoor je het wel, maar is het een zeer irritant klikje. Wat was er mis met de klikjes van "vroegah"....?

Ik kan je overigens niet helpen met je probleem...

MusicMacMike

Nieuw lid
Ik heb dit laatst ook gecheckt met mijn dealer. Kan niet. Ik vond alle attentie geluiden die uit het dashbord komen te zacht. Denk aan de speed warning.

Ik kan het in de VAG-COM lijst met codes ook niet vinden.

Hardware matig wel op te lossen, maar daar moet het dashbord voor uit elkaar.

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

De richting aanwijzer geeft wel heeeeeel weinig geluid.
Weet iemand of dit harder kan worden afgesteld door de dealer?

[/ QUOTE ]

Gaat toch vanzelf weer uit na de bocht
confused.gif
?

Jpoers

Lid
Op een snelweg van baan veranderen geef je ook richting aan. En de stuurbeweging die je dan maakt is niet genoeg om de richtingaanwijzer automatisch uit te laten gaan. Dan is het wel makkelijk als het wat meer geluid maakt.

Rallye

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

Op een snelweg van baan veranderen geef je ook richting aan. En de stuurbeweging die je dan maakt is niet genoeg om de richtingaanwijzer automatisch uit te laten gaan. Dan is het wel makkelijk als het wat meer geluid maakt.

[/ QUOTE ]

Als je bij de Octavia de richtingaanwijzer voor het veranderen van baan even aantikt, gaat hij vanzelf drie maal. Je hoeft hem dan dus niet terug te zetten (wat je vergeet omdat de klik zo zacht is).

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

Op een snelweg van baan veranderen geef je ook richting aan. En de stuurbeweging die je dan maakt is niet genoeg om de richtingaanwijzer automatisch uit te laten gaan.

[/ QUOTE ]

Zit er bij mij waarschijnlijk als automatisme ingebakken. Heb er niet eens erg in dat ik hem dan 'met de hand' uit doe.
Zo ook rijdt ik altijd met lichten aan, en doe ze altijd uit voordat de zoemer gaat.
Evenzo met de gordels. Pingeltje zal het wel doen, maar gaat bij mij nooit.

Ben ik even blij dat ik een beetje aan de dove kant ben!

Discussies over knipperlichten die te weinig herrie maken, krakende achterbanken, luidruchtige banden en zeurende echtgenotes gaan gelukkig aan me voorbij.

Zo zie je maar weer: elk nadeel hep z'n voordeel!
cheer.gif

Pedro

Lid
De geluidjes zijn digitaal, waar ze vroeger mechanisch waren, de knipperlichten hadden vroeger een reais, je hoorde dan de puntjes tikken, bij de ene harder als de andere.
Tegenwoordig hebben ze dat getik nagebootst om het als een vetrouwd relais te laten klinken, terwijl deze er niet meer is.

Harder zetten gaat idd niet, mischien met een extra 4x200watt versterker en wat speakergeweld?
473.gif

Bovenaan Onderaan