Havana
Forumguru
Zoals elders reed aangekondigd was na de verkoop van mijn de O2 de zoektocht naar een V70 gestart. En eigenlijk was dat een zeer korte zoektocht, want ik had vrij scherpe zoekcriteria:
Need to haves
- V70
- diesel 5-cilinder, lichte voorkeur voor de iets zuinigere D3 motor
- zwart of donkerblauw
- max. 140.000 km gelopen
- zilveren raamomlijsting
- 2010 of jonger
- PDC, cruise, climate control
- automaat
- ca. 20k
Nice to haves
- SEGA 17" velgen
- genotsknots
- xenon
Dit alles invullende op bekende autowebsites kwam ik al snel uit bij Brouwer in Rogat. Een bekend adres in het Volvo wereldtje. Daar stond een V70 die aan al mijn eisen (ook de nice to haves) voldeed. Enige wat ontbrak was de PDC voor, maar die kon ingebouwd worden. En dat laat ik meteen doen, want mevrouw havana heeft grootheidswaanzin
Leuke bijkomstigheid is dat Brouwer ook RICA dealer is, dus ik laat de auto meteen chippen waardoor ie 185 ps/420 Nm beschikt. EGR wordt uiteraard meteen dichtgezet. Ook laat ik de DPF meteen leeghalen. Volgens Brouwer niet echt nodig, maar ik neem liever geen risico. Ook laat ik de automaat preventief spoelen.
A.s. vrijdag haal ik 'm op. Overigens heb ik 'm gekocht zonder 'm ook maar te bekijken
Need to haves
- V70
- diesel 5-cilinder, lichte voorkeur voor de iets zuinigere D3 motor
- zwart of donkerblauw
- max. 140.000 km gelopen
- zilveren raamomlijsting
- 2010 of jonger
- PDC, cruise, climate control
- automaat
- ca. 20k
Nice to haves
- SEGA 17" velgen
- genotsknots
- xenon
Dit alles invullende op bekende autowebsites kwam ik al snel uit bij Brouwer in Rogat. Een bekend adres in het Volvo wereldtje. Daar stond een V70 die aan al mijn eisen (ook de nice to haves) voldeed. Enige wat ontbrak was de PDC voor, maar die kon ingebouwd worden. En dat laat ik meteen doen, want mevrouw havana heeft grootheidswaanzin
Leuke bijkomstigheid is dat Brouwer ook RICA dealer is, dus ik laat de auto meteen chippen waardoor ie 185 ps/420 Nm beschikt. EGR wordt uiteraard meteen dichtgezet. Ook laat ik de DPF meteen leeghalen. Volgens Brouwer niet echt nodig, maar ik neem liever geen risico. Ook laat ik de automaat preventief spoelen.
A.s. vrijdag haal ik 'm op. Overigens heb ik 'm gekocht zonder 'm ook maar te bekijken