Voor(be)stelling!

S

Sjoerd.

Hallo allemaal,

Enige tijd geleden heb ik me aangemeld voor dit forum en even voorstellen kan geen kwaad.

Heet dus Sjoerd en ben woonachtig in Brabant. Mag dus via het werk een auto leasen en sta op het punt daar een OII te bestellen.

Na wikken en wegen en het forum veelal geraadpleegd te hebben ben ik er uit, denk ik.

Het wordt een HB Elegance 1.6FSI, met:
- eminent ivory ...tegen beter weten in? ;)
- Maxidot
- Cappucino Beige... natúúrlijk
- trekhaak, als 't mag van de baas... en die betaald 'm ook nog 's!
- klein leerpakket.

Maar wat me nog even onbekend is, is het volgende:
- zit er nu wel of niet standaard een gedeelde achterbank in de HB?
- geen standaard radio - heb een Sony wisselaar dus wil een compatible radio erin hebben (vanwege de Sony-stekkeraansluiting) - heeft iemand een voorstel?

Ik lees 't wel weer.

Groeten,
Sjoerd

van inkel

Forumguru
Maar wat me nog even onbekend is, is het volgende:
- zit er nu wel of niet standaard een gedeelde achterbank in de HB?

Hoi Sjoerd welkom op dit forum,
Volgens de folder (Tip: die je overal in huis moet hebben liggen) is de de gedeelde achterbank een optie voor de HB. à € 130,-

Steve

Senior Member
Hoi Sjoerd welkom op dit forum,
Volgens de folder (Tip: die je overal in huis moet hebben liggen) is de de gedeelde achterbank een optie voor de HB. à € 130,-
Hmm raar want ik heb hem er standaard inzitten op de Elegance attractive business.
Zie ook deze foto http://www.myhdtv.nl/gallery/displayimage.php?pid=147&fullsize=1

Kan ook zijn dat dit extra is op de attractive business.
Zo goed zit ik ook weer niet in de materie.

Sjoerd ik weet niet of je de stoffen bekleding heb besteld of leer maar hier heb je vast wat plaatjes van mijn hatchback ook met emeinent ivory.

http://www.myhdtv.nl/gallery/thumbnails.php?album=3

S

Sjoerd.

Ja, ik heb de stoffen bekleding gekozen. Heb destijds eens een offerte opgevraagd, de gedeelde achterbank genoemd, maar deze is nadien op geen enkele prijsopgaaf terecht gekomen. Morgen waag ik er een telefoonje aan, want die brochures... die overal in huis liggen... spreken elkaar soms tegen op bepaalde onderdelen.

PS: je foto's had ik gisteren voor het eerst gezien - oogt goed voor je. Mooi, man!

Steve

Senior Member
Ja, ik heb de stoffen bekleding gekozen. Heb destijds eens een offerte opgevraagd, de gedeelde achterbank genoemd, maar deze is nadien op geen enkele prijsopgaaf terecht gekomen. Morgen waag ik er een telefoonje aan, want die brochures... die overal in huis liggen... spreken elkaar soms tegen op bepaalde onderdelen.

PS: je foto's had ik gisteren voor het eerst gezien - oogt goed voor je. Mooi, man!
Ik heb helemaal geen gedeelde achterbank besteld.
Zag het pas in jouw topic en toen ben ik pas gaan kijken of ik hem had.
En yep ik heb hem er standaard in zitten.
Maar misschien dat het verschilt per uitvoering.

Tallguy

Forumguru
Ik heb de O2 Elegance en ook standaard deelbare achterbank (2/3 verhouding)

Radio kan je gewoon een eigen merk kiezen. je moet alleen iets van €138 betalen voor een ombouw van 't canbus systeem naar een ISO aansluiting en ene bakke onder de radio (dit omdat de Skoda radio's 2 DIN hoog zijn en een normale radio 1 DIN (als ik het zo goed zeg). Ik vermoed echter dat een hobbybob dit goedkoper kan doen/kopen (?)

Bij mijn pics zie je ook dat ik een andere radio heb met daaronder dus zo'n bakje. Het ombouwframe zelf is echter identiek aan een O2 met Skoda eigen radio.

higgy

Forumguru
Sjoerd, even een nieuwsgierige vraag:
waarom niet een O2 1.6 MPI Elegance Attractive Business Edition besteld?

S

Sjoerd.

Nou, dat zit zo, de BE-uitvoering is niet meer leverbaar! Daarvoor is de Attractive Business gekomen.

De MPI lijkt mij te licht - zo lees ik hier op het forum. En de FSI is schoner wat resulteert in een lager BPM vanaf 1 feb.
Dan is er nog de extra inhouding door mijn werkgever - en die is bij de AB hoger dan bij een "gewone" uitvoering.

Vandaarrrrrr!

purk

Senior Member
Ik heb de O2 Elegance en ook standaard deelbare achterbank (2/3 verhouding)

Radio kan je gewoon een eigen merk kiezen. je moet alleen iets van €138 betalen voor een ombouw van 't canbus systeem naar een ISO aansluiting en ene bakke onder de radio (dit omdat de Skoda radio's 2 DIN hoog zijn en een normale radio 1 DIN (als ik het zo goed zeg). Ik vermoed echter dat een hobbybob dit goedkoper kan doen/kopen (?)

Bij mijn pics zie je ook dat ik een andere radio heb met daaronder dus zo'n bakje. Het ombouwframe zelf is echter identiek aan een O2 met Skoda eigen radio.

Als iemand nog zo'n vervangingsbakje wil hebben?
Ik heb er nog wel een stuk of tien van liggen.

S

Sjoerd.

Zo, een maandje verder, een hoop wijzer en tóch m'n keuze aangepast... Kunnen aanpassen!

Vóór carnaval :473: (lees 1 februari) was het nog de OII HB 1.6FSI Elegance AB maar nu wordt het de OII Combi 1.6FSI Elegance AB (incl.Cappucino & Ivory). (Al het andere lekkere spul ga ik niet opnoemen... dat is standaard! :1761: )

De 1.6FSI, die valt dus ik energieklasse B waardoor er iets van €700 korting gegeven wordt. De BPM valt ook gunstiger uit. Daarnaast zijn de catalogusprijzen flink gedaald. Dat is precies het verschil tussen een HB en een Combi, zo'n €950.
Dus gauw leasebeheer benaderd, de prijzen laten narekenen en m'n keus gemaakt.
Op een paar euro na ben ik nu zelfs goedkoper uit dan bij de eerste keuze. Heel mooi.

Nu moet m'n Dirc. gauw de formulieren tekenen en dan gaat ie besteld worden. Ik verheug me nu al op het moment dat ik er straks mee wegrij. :489:

Dat laatste zal nog wel 10 weken duren, vrees ik.

Groeten,
Sjoerd

Fabia

† In Memoriam
Gelukkig hebben ze daar folders voor uit gevonden, dat verzacht het wachten een beetje.

S

Sjoerd.

En weer een maand voorbij! En de mededeling ontvangen dat de OII omstreeks 25 april geleverd zou kunnen worden door de dealer. Bestelling is vorige week maandag geplaatst.

Met de goeie berichten hier op het forum, zou ie wel eens ietsje eerder geleverd kunnen... hoop ik!

Groeten,
Sjoerd

S

Sjoerd.

... En de mededeling ontvangen dat de OII omstreeks 25 april geleverd zou kunnen worden door de dealer...

Productie is gepland in week 15, dan zou ie in week 17 al bij de dealer staan! Uitlevering vindt dan zo snel als mogelijk plaats. :489:

We wachten "rustig" af...

S

Sjoerd.

Zo, maar 'ns met de dealer gebeld! HIJ IS GEARRIVEERD!!! :yeah:Vandaag, nota bene.

Afspraak gemaakt voor 3 mei om 'm op te halen. Dan gaat mijn O2-avontuur beginnen. Mooi! Eindelijk!

:489:

S

Sjoerd.

O2, O3, O4, O5, O6, O7, O8, ... O9, ...... O10, O11, ..... O.... (snurk, snurk!)

S

Sjoerd.

Ik stap dan ook morgen eerst op het vliegtuig naar Portugal voor een weekje vakantie en kom 2 mei weer terug... om m'n nieuwe O2 's middags op te gaan halen, natuurlijk. :yeah:

Bovenaan Onderaan