Voor de tweede maal batterij plat.

yves1966

Forumguru
Beste forumleden, misschien heeft iemand dezelfde ervaring gehad, indien ja graag reactie.

Wat is er aan de hand?
Op 5 januari stond ik na het werk met een volledig platte batterij.
Via skoda assistence snel geholpen en de conclusie van de takeldienst was dat er verlies moet zitten op de batterij. Op aanraden van de garage een druppellader aangeschaft maar die bleven overtuigd dat ik iets had laten aanstaan, wat ik 100% zeker niet had gedaan.
In januari en februari enkele keren aan de lader gelegd en eind februari eens laten regenereren voor terug zeker te zijn.
5 april was het echter weer van dat, na de nachtshift stond ik daar op pasen te schilderen, en het waren geen eieren.
Via skoda assistence terug snel geholpen en de conclusie van de VAB was terug dat er verlies moet zitten op de batterij. Dan een pittige mail naar de garage en skoda gestuurd. Deze morgen belde de garage mij op en vroeg of ik hem niet regelmatiger aan de lader kon leggen. Toen ben ik effe uit mijn krammen geschoten! Het is volgens mij niet de bedoeling dat men een nieuwe wagen verkoopt met een druppellader om elke week zelf op te laden. 21 maanden geen enkel probleem ermee gehad en nu 2 maal op 3 maanden platte batterij. Juist terug van de garage en op de test is er niets dat blijft stroom pakken. Wel zei de batterijtest dat de batterij slecht is en terug moet geladen en getest worden. Eigenaardig omdat ik de batterij zondag volledig heb opgeladen. De wagen gaat vanavond de garage in voor een paar dagen.
Hopelijk zullen ze dit onder garantie oplossen (zondag was de wagen 2 jaar en 3 dagen).

Octavia32

Forumguru
Lijkt mij geen battery drain via de columbus want als je auto twee jaar oud is zijn die problemen opgelost.

Of heb je zelf een firmware update gedaan van de columbus.

Dit hoort in ieder geval niet dat ben ik sowieso met je eens.

yves1966

Forumguru
Er is niets gebeurd aan de auto sedert ik de aflevering. Enige verklaring voor mij is een slechte of minderwaardige batterij.

TurboBooster

Forumguru
Zeker weten, defecte accu.
Laat de garage de accu maar eens een week nadat hij is opgeladen zonder dat de accu is aangesloten, staan.
Dik kans dat er na die week geen spanning/vermogen meer in de accu zit.
Het is nu nog een klein lekstroompje. Het is mij al een maal overkomen dat een accu tijdens het starten compleet uit elkaar knalde. Oorzaak, complete sluiting in de accu.
Succes.

floyd2

Forumguru
Meten is weten!!
Voordat er accu's geclaimd worden zou ik eerst eens een amperemeter er aan hangen en eens kijken hoe groot de lekstroom is.(heeft de garage dat nog niet gedaan??)
Het zal niet de eerste keer zijn dat er een relais blijft kleven of een carkit de boel leeg trekt.
Maarrr, een paar keer een platte accu is niet bevordelijk voor de capaciteit van dat ding.

yves1966

Forumguru
Er is geen lekstroom. Batterij ging vandaag volgeladen worden en opnieuw getest maar heb nog niets gehoord van de garage. Is toch niet dringend, pas thuis na een knieoperatie en mag toch 3 weken niet rijden.

LdN

Forumguru
Volkomen onzinnig om een defecte accu weer te laden, het ding is al twee keer leeg geweest en er
mankeert dus duidelijk wat aan.
Als ze hem direct na het laden weer testen kan er best wel weer een acceptabel resultaat uit komen maar als
er een kleine haar sluiting tussen de platen zit waardoor de accu zich zelf versneld ontlaad sta je na enige tijd
weer met een lege accu.
Er is geen vastgesteld parasitair verbruik dus de accu ontlaad zichzelf

oco1979

Forumguru
tip:als er niets meer werkt of geen lampjes branden(flauwtjes) dan is batterij leeggetrokken door verbruiker(s)
Als er nog juist klik klik zeg(relais) dan is de mogelijkheid dat batterij defect is.
Is het al een start/stop systeem op je wagen ?
Dan zijn het speciale batterijen:geen klassiek.
Vab de batterij met midtronic niet uitgemeten of die nog goed is ?
Garage kan dat normaal zelf ook uitmeten met accumeter.
Druppellader kan een batterij in één nacht niet vol krijgen. Als die compleet leeg was ten minste.

yves1966

Forumguru
Geen start-stop. Lichtjes gaan nog maar de deuren enzo klikken gelijk zot. Wagen zou vandaag klaar zijn maar willen de verdere uitleg niet doen over de telefoon.

yves1966

Forumguru
Juist telefoon gekregen van de garage. De batterij gaf na volledig laden terug slechts 210 ipv de 570 a.
Hebben een nieuwe batterij onder garantie gestoken enkel de werkuren zijn voor mijn rekening maar spreken van slechts een 30 euro. Na uitlezing van de computer, denk ik, gezien dat er in januari iets moet blijven branden zijn en daardoor de batterij een klop heeft gekregen. Welk lichtje moeten ze vragen aan dieteren, de hoofdzetel, zij zien enkel blijkbaar de code. Al bij al een faire regeling :thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
duidelijk batterij defect is.
Zonder start/stop zit je met een klassieke batterij.
Sommige batterijen kunnen er niet tegen eens ze volledig zijn leeggetrokken.
Mogelijks is een plaat kromgetrokken.
Tip voor je nieuwe batterij, leg deze nu en dan eens aan de druppellader.
Kan geen kwaad.
Batterij zal langer meegaan.
Ken hier verschillende wagens staan, dat ik eens een paar dagen aan de druppellader leg.
30 euro is niet veel.
Goeie deal gehad, want voor 30 euro had je geen nieuwe batterij :D.

Bovenaan Onderaan