voor winterbanden andere bandhoogte beter ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil toch maar aan de winterbanden, dus ff zoeken wat er bij mij onder kan. Ik heb een O2 RS uit 2006 met 18" Zenith velgen. Iemand zei me dat ik beter 16" dan 17" kon nemen als velgmaat voor winterbanden. Is dat waar, waarom dan ?...en past 16" ivm de grotere remschijven ?

Ben benieuwd naar jullie adviezen !

GrtZ!

EdK

Forumguru
Als je nu eens de zoekfunctie gebruikt en dan winter banden topic intypt
Dan zal er een wereld voor je open gaan, 3 jaar geklets over winterbanden waar jou vraag zeker 5 keer beantwoord zal zijn.:grin:

Ja dank je wel, dat heb ik inderaad gedaan en in een topic van 176 pagina's antwoord op je vraag vinden, blijkt niet eenvoudig.

Vandaar dus mijn vraag, als ik het antwoord hierop had kunnen vinden, had ik 'm niet gesteld toch ? Maar mocht jij 't hebben gevonden: maak me blij... :worshippy::worshippy::worshippy::worshippy:

EdK

Forumguru
nee ga je niet makkelijker maken, want als je dat topic had gevonden en je antwoordt niet dan had je daarin je vraag moeten stellen
Want dit topic zal vrij snel door de mods gesloten gaan worden !

Nou nou zeg, slechte dag gehad ?

Misschien is het juist een reden om een nieuw topic te starten, want als je met bepaalde zoektermen 'ergens' in zo'n enorm groot topic terecht komt, wil dat niet betekenen dat je daar op die specifieke ene pagina in dat enorme topic het antwoord kunt vinden op je vraag. Als je vervolgens meer dan 170 pagina's moet gaan doorlezen voor je misschien een antwoord tegenkomt, kun je je afvragen of het topic überhaupt nog wel informatieve waarde heeft.

Ik zit op diverse forums over diverse onderwerpen, ben geen noob op dat gebied. Jammer dat je zo betweterig reageert.

Maar goed... je moet je 4885 berichtjes ergens vandaan halen, bedankt voor je behulpzaamheid en bijdrage joh !

reeseend

Forumguru
Ik ga onder mijn RS ook 16 inch wielen leggen. Die had ik al onder mijn vorige Octavia liggen en dat gaat prima.
Vorige week nog even gepast en de remklauwen lopen vrij.
Maat banden weet ik niet precies uit mijn hoofd, maar de hoogte is zeker geen 40. Denk 55 of 60

Succes met zoeken

Hai reeseend,

Goed om te horen dat de remklauwen met 16" vrijlopen, dat was precies waar het mij om ging. Eigenlijk wil ik liefst 17" voor de winterbanden, maar dat is dus even m'n dilemma: 17" ziet er mooier uit, maar doen de winterbanden wellicht beter hun werk op 16" velgen en dus een hogere bandwang ?

@Witte Yeti, ik zal morgen eens kijken in de gebruiksaanwijzing, maar ben bang dat ik met name op die laatste vraag daarin geen antwoord zal vinden.

Bedankt voor de input !

Hallo Wanderer,

Ik zie wat je bedoelt, de poster zegt ook dat zijn wiel (in totaal) wat hoger is geworden. Dit beantwoordt helaas niet m'n vraag en ik denk eerlijk gezegd dat dit niet gewenst is. Ik ben er zelfs niet zeker van of door hem wel de juiste banden zijn gemonteerd. Ik wil dat mijn totaalomtrek gelijk blijft, dat is ook de bedoeling volgens mij.

En dan vraag ik me dus af of de effectiviteit van een winterband al of niet groter is bij een hogere wang (kleinere velg) of dat je net zo goed een lage wang (grotere velg) kunt nemen (ziet er mooier uit).

Hetzer

Forumguru
hier gaat een slotje op, er loopt zoals al aangegeven door mede-forumleden een draadje over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan