Voorgloeilampje flikkert tijdens rijden / noodloop

fiestaman

Forumguru
Gisteren was ik lekker aan het cruisen op de autostrade, 110km/u, cruisecontrol aan en ineens slaat de cruisecontrol af, flikkert het voorgloeilampje en kwam de wagen in noodloop terrecht.

Max 60km/u, eerste afslag er direct af. Motor afgezet, terug opgestart. Voorgloeilampje brandt niet meer, en niets van vermogen meer.

Wegenhulp laten komen, aan de pc gehangen en daar zegt hij vermogenverlies.

Motorkap open gedaan, en daar rammelt er soms iets. Vanachter aan een inoxbehuizing, ook als je gas geeft rammelt het. Hij dacht dat het mss de turbo zou zijn die kapot zou kunnen zijn ... wagen heeft 8000km gelopen...

Wordt maandag verder naar garage gesleept, wat zou dit kunnen zijn? Iemand die dit nog voorgehad heeft?

Vervangwagen nu een hyundai i20, naft zonder winterbanden :crazy:. En het blijft hier maar bijsneeuwen ...

greetz

Monteurtje

Forumguru
Wat voor motor zit erin? Is wel handig om te weten. Heb je ook een storingscode? Storing, vermogenverlies is beetje weinig info.

fiestaman

Forumguru
Het is een 2.0 tdi, DSG

Hij rijd nog steeds in noodloop, turbo springt niet aan. Zelf kan ik er ook niet meer over vertellen omdat ik geen meer info heb.

Voor de rest doet de wagen nog alles, start normaal, lampen, radio, verwarming, alles werkt.

Alleen bij het opstarten brandt het lichtje niet meer van voorgloeien, en komt er geen power meer aan te pas.

Sorry voor we weinige info, maar meer heb ik ook niet.

Probleem ken ik, heb ik zelf ook gehad afgelopen vrijdag, Zaterdag naar de dealer geweest en daar bleek dat er een zekeringskastje in storing staat. Had bij mij te maken met de ABS, ESP en Remverlichting.
Laat de dealer hem uitlezen komen ze er vanzelf achter

fiestaman

Forumguru
Maar ik heb vanvoor in het motorcompartiment een gerammel als hij stationair draait. Geef ik meer gas rammelt het mee. Is als je voor de motor staat, vanachter links, iets in inox behuizing, en daar rammelt er iets in.

Aangezien de man van de wegenwacht het niet vertrouwde, heeft hij hem maar weggesleept.

Hopelijk is het een probleem zoals jij zegt dat ze hem kunnen uitlezen en probleem opgelost.

Nog maar 8000km dit voor hebben, zou niet mogen eigenlijk...

Antera

Donateur
Heel erg lastig zo diagnose te stellen. Turbo zou wel erg snel zijn dat verwacht ik niet al weet je nooit. Uitlezen en duidelijke storingscode zou meer uitsluitsel kunnen geven. Noodloop schakelt de turbo ook uit daarom heb je geen vermogen. En duidelijk is dat als je hem uit zet en weer aan dat de storing dus niet weg is. Dit zou betekenen dat er dus een permanente storing is en als de turbo niet goed zou werken word deze over het algemeen altijd eerst gereset en valt weer in noodloop bij weer gaan rijden

fiestaman

Forumguru
Vandaag naar garage geweest, stond nog steeds buiten en nog niets aan gedaan, geen diagnose op deze moment :mad:

Heb de verkoper wel gevraagd eens te luisteren naar dat gerammel, en die stond ook verbaasd.

Morgen is bellen om te zien of ze hem al aan de de pc gehangen hebben,

vervang wagen is nu een 1.2 fabia combi tdi, :laugh:

fiestaman

Forumguru
Een nieuwe turbo is reeds besteld, deze zou er aan zijn. En er zou een storing zijn met de versnellingsbak ... ze zijn 1u30min gaan rijden met de pc aan de wagen gekoppeld ...

Afwachten wat de verdere resulataten zullen zijn ...

Noord26

Forumguru
90 minuten rijden om te kunnen zien wat er loos is? Hebben ze niets beters te doen? 10min is al lang voor diagnose tijdens en proefritje.

skodaboy

Forumguru
90 minuten rijden om te kunnen zien wat er loos is? Hebben ze niets beters te doen? 10min is al lang voor diagnose tijdens en proefritje.

bij ons worden ook regelmatig testritten gemaakt voor/na een herstelling,maar 90 minuten gaan rijden om een diagnose te stellen lijkt mij toch ook lang,10 minuten tot 30minuten vind ik nog oke...alleen zien dat je niet geflitst wordt door oom agent...:crazy:

m'n 02 heeft een keer bij de dealer gestaan ivm een haperend contactslot,uitval van de stuurbekrachting,ESP,ASR enz..
de 02 was gewoon op een gewone werkdag bij de dealer,dus was ik op m'n werk zo'n 25km verder op.

terwijl de heren monteurs een 'uitgebreide' testrit gingen maken zijn ze er in geslaagd om 2x geflitst te worden..:smiley29:
heb nadien 'gelukkig' kunnen aantonen,aan beide partijen dat ik 'zelf' de overtreding niet had begaan.
en dat de dealer verantwoordellijk was voor deze overtredingen,die hij nadien ook netjes heeft betaald..:winkie:

fiestaman

Forumguru
Gisteren eens langsgeweest, er was iets afgebroken in de turbo. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt. Slecht onderdeel dus.
Nieuwe turbo zit er al op, nu alles nog monteren en testrijden, en zien of er nog problemen zijn ...

qua flitsen, heb op papier staan wanneer auto in panne gevallen is en wanneer hij is binnengebracht bij de dealer, daar maak ik mij nu is geen zorgen over.

fiestaman

Forumguru
Er was dus iets afgebroken in de turbo, daarmee het gerammel.

Nieuwe turbo gestoken, auto rijdt weer owkeey.

Hopen dat het bij dit blijft

Bovenaan Onderaan