Voorportier dicht ... open

Carsveld

Nieuw lid
Wie kan mij helpen aan de gouden tip ?

Net een week geleden een gebruikte Fabia 2 1.4 16V aangeschaft.

Na een paar dagen blijft plots de binnenverlichting branden en geeft de centrale dispay aan dat het bestuurdersportier open staat, deur is gewoon dicht.
uitgestapt en getracht deur met afstandbediening op slot te doen -> er gebeurd niets .....
Met de sleutel is portier wel op slot te doen echter centrale display blijft aangeven dat het linkerportier open is.

De deuren kunnen wel ontgrendeld worden met de afstandsbediening.
Gezocht naar contactschakelaar in deurstijlen om te zien of deze in orde is, helaas geen schakelaar kunnen vinden (wellicht is deze intern in de deur aangebracht ?)

Ronnie

Forumguru
"t is al een moderne auto.......Alle schakelaars zitten in het slotmechanisme.
Zit niets anders op dan de deurkaart eraf te halen en het complete slotmechaniek eruit te halen, daarna de microschwitches in het slot te vervangen. (deze zijn de boosdoeners, vaak moeilijk gangbaar door vuil, soms defect)

Carsveld

Nieuw lid
Dank voor de tip, nu nog een beschrijving hoe de deurbekleding te verwijderen (stond voorheen op het forum echter de linkjes werken niet meer:crazy:).
Daarna de boel maar eens voorzichtig openmaken dan :smiley29:

Cordoba

Forumguru
Andere optie (en goedkoper dan een nieuw deurslot): http://www.deurslotreparatie.nl/ Kost je 50 Euro, maar dan heb je wel garantie én je moet er voor naar Apeldoorn rijden. Aan de andere kant, kost een nieuw slot bij de dealer behoorlijk wat meer. (alleen de kosten voor het onderdeel, dan heb ik het niet eens over arbeidsuren).

Overigens zolang het niet gerepareerd is, stap nooit uit zonder sleutel op zak, of laat het raam open: de kans dat de auto zichzelf op slot zet, terwijl je buiten staat en de sleutel binnen ligt, is anders gewoon aanwezig.

Carsveld

Nieuw lid
De optie "even Apeldoorn bellen"vanavond ook geprobeerd echter geen gehoor.
Als ik er vanuit Heerhugowaard voor naar Apeldoorn heen en weer moet wil ik wel heel zeker weten dat dan het probleem is verholpen anders is het wel heel erg ver rijden voor een bakkie koffie ....

Cordoba

Forumguru
Lijkt me logisch Carsveld, anders misschien een mailtje sturen. Misschien is Frank op vakantie, en krijg je daarom geen gehoor? Dan kun je ook met Frank bespreken of ie eventueel voor de zekerheid nog aan de Vagcom/Vaskast moet, om zeker te zijn, dat het in het deurslot zit. (gewoon uitlezen zal geen foutcodes geven, maar ik heb zelf gezien toen een monteur met mijn auto bezig was, dat ie het portier wijd open had staan, en volgens de auto(via Vagcom) zaten deuren dicht en op slot.

Carsveld

Nieuw lid
Helaas gekocht van partikulier, geen garantie dus
Ik heb inmiddels de man van de sloten kunnen benaderen. Heeft inderdaad vakantie maar ik kan er komende week terecht.

Bovenaan Onderaan