Voorportier rechts storing sideairbag module

Heeft iemand dezelfe ervaringen gehad of weet iemand wat voor module dit is (bestelnr/kosten)?

Sinds kort ging het airbag storing lampje aan. De dealer heeft de airbag unit uitgelezen en geeft kortsluiting sideairbagunit portier rechtsvoor.

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of er wel een probleem met een module is. Als ik het zo lees, lijkt mij het meest logische dat er een probleem is met de stekkeraansluiting van de betreffende airbag. Ik zou zeggen de airbag en de aansluiting op (laten) zoeken, en de kortsluiting verhelpen. Meest voor de hand liggende oorzaken zijn doorschuren isolatie van de bedrading, losgeraakte stekker van de bedrading dat soort dingen. Of er echt iets vervangen moet worden is de vraag, en als er echt iets vervangen moet worden zal het waarschijnlijk een connector of iets dergelijks zijn.

Als je het nr. van de foutcode hebt, kun je het zelf ook nalezen op de site van Gerrit Speek: Website van Gerrit Speek

Goedenavond,

Ik heb precies dezelfde storing gehad bij mijn OII uit 2006, hierbij heb ik de stekker onder de rechter stoel losgehaald en schoongemaakt, daarna foutcodes gewist, maar kwam weer terug.
Daarna heb ik bij de rechter deur de stekker losgehaald van de auto naar de deur en toen het rubber eraf gehaald, wat voorkomt dat er water in de stekker/deur loopt, daar zat bij mij een draadbreuk, deze bedrading heb ik gerepareerd en de foutcodes gewist, nu is de storing opgelost.

wellicht heb je er wat aan, succes!

Martijn

Bovenaan Onderaan