Voorportierwaarschuwingslampje brandt niet

benros

Lid
Goedenavond,

Onlangs ben ik overgestapt van een Octavia II naar een Octavia III, vlgs mij deed het portierwaarschuwingslampje het nog wel tijdens de proefrit maar het lampje is, - en blijft nu uit na het openen v/h voorportier. Weet iemand hiervan de oplossing ?

Alvast bedankt voor ieders (mogelijke) reactie/oplossing!

Mvrgr
BR
*In ieder geval is de techniek in 10 jaar tijd wel vooruit gegaan wat betreft de bediening op het infotainmentsysteem en consolebediening.

Phoenix2149

Senior Member
Ik betwijfel toch of er wel lampjes inzitten:pieker:
Zou wel rare actie zijn als ze de lampjes er uit hebben gehaald.

Kan het zijn dat ze alleen branden als het donker is? Heb je automatische licht schakeling, misschien is het daar aan gelinkt?

Is wel vreemd dat als ze werkte en ze nu ineens allebei niet werken. Denk biet dat het een zekering kan zijn, lijkt me sterk dat er voor die twee lampjes apart een zekering is.

Hakar

Donateur
We weten dus nog niet precies of het om 1 lampje of om 2 lampjes gaat, en al helemaal niet of er tijdens de proefrit wel of niet 1 of 2 lampjes hebben gebrand.

hemi24

Forumguru
Waren de rode lampjes in de portieren niet komen te vervallen bij de overgang van O2 naar O3..?

AndreM

Forumguru
Beste mensen,

Niet in iedere O3 zit deurverlichting.
Bij de meeste uitvoeringen zit er alleen een rode reflector, en alleen bij de luxe uitvoeringen zit er een lampje in de deur.
Dit is heel simpel zelf te controleren door de rode reflector eruit te monteren en zit er een lampje met fitting erbij, dan heb je deurverlichting! :jaja:
Zit er niets achter gemonteerd, dan heb je alleen een reflector. :nono:
Zelf heb ik een O3 GL BL gehad en deze had alleen een reflector in iedere deur.

Conclusie: automatische verlichting schakelaar, lampjes eruit gehaald, zekeringen kapot of wat dan ook, de oplossing is zoooooooooo simpel. ;)

P.S. De lampjes in de deuren, als deze werken, worden geschakeld door de deurschakelaar welke ook de binnenverlichting bedient.
Het rode licht is voor het achterop komende verkeer bedoelt en brand niet tijdens het rijden of wat dan ook. :thumbsup:

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan