Voorruitverwarming in Yeti

Erik_NL

Forumguru
De Yeti is in diverse landen, b.v. Duitsland, Groot-Brittannïe en Tjechïe, te configureren met voorruitverwarming. Echter niet in de Nederlandse configurator.

Bij Ford en Volvo is voorruitverwarming al sinds jaren een optie. Imho vooral bij een beslagen of bevroren voorruit een veiligheidsvoorziening. De bedrading in de Ford Mondeo van een buurman is nagenoeg onzichtbaar.

Heeft hier iemand ervaring met voorruitverwarming in een Yeti, bijvoorbeeld na zelf- of grijze import?

Yeti2015

Forumguru
Het raam is het probleem niet.
maar je moet ook een ander klima paneel hebben en waarschijnlijk een ander boordnet.
Heb er zelf ook al eens naar gekeken maar kan nergens vinden welk boordnet erin moet.

Michelv.

Forumguru
Moet toch wel terug te vinden zijn welk boordnetmodule het ondersteund, en anders is het met VCDS wel uit te lezen of die optie zit op je boordnetmodule.

Hieronder mijn boordnetmodule die nu in mijn O2 uit 2006 zit(komt uit een nieuwere passat volgens mij) en is bij mij aan te vinken.

360.jpg

Erik_NL

Forumguru
Het gaat me om ervaringen met voorruitverwarming in een Yeti af-fabriek (bestelcode PH6, € 330 in Duitsland incl. Sunset). Niet om inbouw achteraf.
Er zijn in dit forumdeel lezers met een geïmporteerde Yeti.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Zal de ervaring in een Yeti zoveel anders zijn dan in andere wagens? Ik had het in de C-Max en was er erg content mee..!
Had wel altijd het idee dat de draadjes, hoewel ze niet storend aanwezig waren bij nat weer wel sneller/extra verblinden, maar dat kan persoonlijk zijn...

aiva tco adoks

Forumguru
Zou het met steenslag/grote schade wel voorradig zijn bij Carglass oid?? Of komt er dan weer een in zonder verwarming....

Visitor538

Senior Member
Ik bezit een Yeti L&K met Tsjechisch kenteken.
Voorruit verwarming werkt geweldig.
Ik heb ook afstandsbediening voor de verwarming zodat ik vanuit mijn huiskamer al de voor/achter ruitverwarming kan aanzetten.
Tevens start dan een klein extra diesel motortje die al de interieur verwarming aan zet en zelfs de stroom levert om mijn stoelverwarming te activeren.
Bij min 5-10 is de auto in een minuut of 3 ijsvrij en kun je zonder krabben aanrijden.
Deze optie kost in Tsjechië zo'n 300 euro.

Bovenaan Onderaan