Voorruitverwarming?

andrehj

Forumguru
In de rest van Europa kun je de S2 met voorruitverwarming bestellen. Alleen in Nederland niet. Weet iemand waarom ons deze superhandige (en niet erg dure, rond de 200 euro) wordt onthouden?:(

___JC___

Forumguru
Als je voorruit vervangen moet worden (door bijvoorbeeld steenslag) is het opeens veel duurder en daar houden Nederlanders niet van.
:winkie:

Captain Hook

Forumguru
Bij Ford kun je al jaren bij diverse modellen voorruitverwarming krijgen. En die ruiten gaan ook wel eens stuk...:ahum:

quorumz

Actief lid
super idd, wel een groot gemis bij mijn skoda (mijn ruit is 4x vervangen in 4 jaar tijd door steenslag en scheuren)

Trucker

Actief lid
Je bent toch verzekerd voor ruitschade, dus er zal wel een andere reden zijn
waarom die optie niet beschikbaar is.

RogerS

Forumguru
Zo zijn in Duitsland nog wel meer opties te krijgen die niet in Nederland worden aangeboden. Ook de prijs is over het algemeen een stuk lager! (Tja PON moet toch rijk worden...)

corsaar

Senior Member
Logisch als je een duurdere ruit laat plaatsen moet je bijbetalen.
Je krijgt er ook meer voor. Ik heb overegens wel eens een ruit
met een blauwe band zonder bijbetaling gekregen.
Bij de concurent van die reklame op de TV waar ik zo moe van wordt
Is of topic geen antwoord op je vraag

LenK

Forumguru
Ook de prijs is over het algemeen een stuk lager! (Tja PON moet toch rijk worden...)
Dat wel, maar de overheid is de grootste graaier. Opties af-fabriek gaat lekker BPM bovenop. Tel uit je verlies.
Er is een tijd geweest dat opties BPM vrij waren maar dat is weer afgeschaft :icon_smile_dead:

LenK

Forumguru
Is dat ook te zien in de prijslijst? Of zijn er geen vergelijkbare opties met de andere F2 modellen?

Trucker

Actief lid
Er is een aparte opties lijst voor de greenline en die is incl btw zonder bpm.
Alleen wel jammer dat er nog steeds geen normale folder van de gl is.

LenK

Forumguru
Ha ha, zoals verwacht. PON steekt een deel van het BPM voordeel weer in zijn zak :D

Bijvoorbeeld: metallic kost op de GL 450 terwijl dat berekend 398 zou moeten zijn
Of Amundsen op de GL 600 ipv 569
Of climatronic 290 ipv 268

Ze hebben nog wel het lef om de netto prijzen excl belasting te vermelden, maar ze naaien je wel dus.

rweersch

Actief lid
In de rest van Europa kun je de S2 met voorruitverwarming bestellen. Alleen in Nederland niet. Weet iemand waarom ons deze superhandige (en niet erg dure, rond de 200 euro) wordt onthouden?:(
Inderdaad een gemis. Ik heb het op de vorige auto (Focus) gehad, en zeker tijdens de afgelopen winter veel plezier van gehad. Is ook een keer gesneuveld (steentje tegen raam bij 180 km/h op de Duitse Autobahn), maar die is destijds prima door Autotaalglas vervangen.

Bovenaan Onderaan