Voorste veerpoot loshalen rapid spaceback (handleiding?)

paultie

Forumguru
Hallo mede forum gangers,

Aangezien ik bij een bevriende garage de spaceback ga verlagen met een eibach pro kit ben ik even benieuwd of er een handleding beschikbaar is. Op het eerste oog viel me namelijk op dat de plastic bak tussen de ruit en de motorkap in de weg zit om aan de boven kant je veerpoot los te halen.

Heeft iemand misschien een handleiding voor de rapid spaceback of rapid hatchback beschikbaar waarin uitgelegd staat welke elementen er los gemaakt moeten worden?

Mijn dank is groot

Antera

Donateur
Plastic bak kan je zo los maken. Zit geklikt in de voorruit. Wel even je wissers verwijderen.

Mijn manier van dit monteren:

1. Daarna bouten los maken bovenin ( 3st per kant) ( mits centrale moer maar meen van niet)
  2. Wielen eraf.
  3. Sensoren los en rubbers uit de beugels lichten
  4. Bout uit veerpoot draaien
  5. Met een pers kan je de veerpoot uit het fusee drukken.
  6. Let wel op waar je die weg zet want je drukt zo je ABS ring krom bij onjuist gebruik.

Daarna veer monteren en met de pers als hulp de veerpoot weer in het fusee drukken.

3/4 uur werk en ze zitten er weer op

Kan je dit niet zal je

1. Naafmoeren los draaien met de auto op de grond en dan het naafdopje eruit zodat je er kracht op kan zetten
  2. Daarna bouten los maken bovenin ( 3st per kant) ( mits centrale moer maar meen van niet)
  3. Wielen eraf.
  4. Sensoren los en rubbers uit de beugels lichten
  5. Remklauw los en ophangen
  6. Remschijf eraf
  7. Fuseekogel los maken met 3 moertjes
  8. Stuurstang los maken uit Fusee
  9. Compleet fusee met veerpoot weg nemen
  10. Veer vervangen en alles weer terug plaatsen

Al met al zo gebeurd als je weet wat je doet.

paultie

Forumguru
Thanks @Antera dat gaat zeker helpen.
Sorry dat ik het niet bij jouw doe. Nu heb ik alleen de kosten van de veren en het uitlijnen op een hunter DSP (wat een uitstekende uitlijn machine is) Scheelt toch geld en alles bij 1 garage.

nogmaals bedankt voor de info.

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, Ik heb ook een Skoda Rapid Spaceback en wil die ook verlagen. Waar heb je uw veren besteld ? zijn het dezelfde als een Rapid sedan ?

ertromp

Forumguru
@Mr Rapid : welkom hier! Gelijk met je eerste topic met de spreekwoordelijke neus in de boter.
Ik zou zeggen neem eens contact op met ons forumlid @Antera (Mark) :D
Mark kan vast wel wat voor je betekenen bij het verlagen van je Rapid Spaceback. Post wat foto's van je auto want zo vaak zie je de Spaceback (nog) niet

Joske

Forumguru
@Mr Rapid

welkom waarde landgenoot, je mag je steeds voorstellen in het meet - en greet topic hier op het forum. Met wat uitleg over jezelf en wat foto's van de wagen ofzo? Appreciëren we hier wel hoor :thumbsup:

zoals @ertromp al aangaf kan je eventueel contact opnemen met @Antera. Weet niet van waar je bent, maar die zit in Eindhoven BREDA (sorry, foutje ;) bedankt @ertromp ). Valt nogal mee voor "ons" ;)

ohja: de eerste die nu zegt dat het niet ver is voor mij om te verlagen, geef ik een unlike :tongue:
;)

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, Ik heb ook een Skoda Rapid Spaceback en wil die ook verlagen. Waar heb je uw veren besteld ? zijn het dezelfde als een Rapid sedan ?

Ik kan je zeker van dienst zijn met het verlagen van je auto. Ik monteer indien gewenst een Eibach pro-kit met 30mm verlaging rondom voor de prijs van € 299

Indien interesse kan je altijd even contact met me opnemen info@lowering.nl of Whatsapp +31(0)615228709

@Mr Rapid

welkom waarde landgenoot, je mag je steeds voorstellen in het meet - en greet topic hier op het forum. Met wat uitleg over jezelf en wat foto's van de wagen ofzo? Appreciëren we hier wel hoor :thumbsup:

zoals @ertromp al aangaf kan je eventueel contact opnemen met @Antera. Weet niet van waar je bent, maar die zit in Eindhoven BREDA (sorry, foutje ;) bedankt @ertromp ). Valt nogal mee voor "ons" ;)

ohja: de eerste die nu zegt dat het niet ver is voor mij om te verlagen, geef ik een unlike :tongue:
;)
Wel Joske, ik ben van Beveren-waas ( tegen Antwerpen ) Ik zal binnenkort eens wat foto's van mijn nieuwe wagen doorsturen. Het moet eerst wat beter weer worden, elke keer dat ik hem buiten zet begint het te regenen.
Voor die verlaging, die laat ik niet doen hoor, want ik kan dat zelf. Mijn vraag was gewoon of dat je al veren of schroefsets voor een spaceback vind want ik heb nog geen enkele set gevonden. alleen voor de sedan. Is dit dan hetzelfde ? @ joske Mijn avatar is al een foto van mijn wagen.

paultie

Forumguru
Morgen ochtend gaan we even schroeven en uitlijnen.
Het zal mij benieuwen. Ik zal de foto's voor en na wel even posten.

Bovenaan Onderaan