Voorstel-rondje

Sjoerd&Deborah

Actief lid
Hey, ik ben Sjoerd Kuipers, 33 jaar jong en sinds vorige week trotse bezitter van een Superb Combi 3.6 4x4 DSG Elegance Bussines met wat aanvullende opties van 11-2012 met net 40 mille op op de klok.

Na vele vlotte vag producten, van klein tot groot en een dikke Amerikaanse pick-up, werd het nu eens tijd voor groot, luxe en een hoog trekgewicht voor de caravan. Na een zoektocht langs diverse Passat's (3.6 CC/R36/2.0t Alltrack) kwamen we toch bij Skoda uit. Ruimte, luxe, voldoende kracht (geen ge-downsize) en een trekhaak.

In Nederland konden we eigenlijk niet de auto vinden qua opties die we wilde, dus even in Duitsland gaan shoppen. Uiteindelijk daar ons nieuwe speeltje gevonden. Een week later met het vliegtuig retour om hem te halen.

Importautos.nl heeft een mooie bpm calculatie gemaakt en nu kunnen we lekker rond crossen.

Bij een officiële Skoda dealer met 1 jaar Europese garantie zolang we maar bij Skoda de evt. reparaties laten uitvoeren.

Tot op heden bevalt ie erg goed.

Voor tips houd ik me aanbevolen.

Sjoerd&Deborah

Actief lid
Bedankt! Heb even een fotootje gezocht zonder de rest van het wagenpark...

Bijlagen

• Screenshot_2016-03-04-13-14-28.png
    Screenshot_2016-03-04-13-14-28.png
    1,4 MB · Weergaven: 36

Cordoba

Forumguru
Welkom, en natuurlijk veel plezier met de S2. Hier op een forum meer Superbs met een 3.6 blok, maar die zijn niet allemaal nog helemaal standaard.

Sjoerd&Deborah

Actief lid
Ik heb al wat led upgrades gedaan, wat elektra aanpassingen want er is nog steeds geen fabrikant die weet hoe een 13 polige stekker aangesloten moet worden. Daarnaast heb ik er een achteruitrijcamera met interface en hirschmann digitenne gemonteerd, maar die interface bevalt me nog niet. DVD is inmiddels vrijgeschakeld. De kabelboom voor de audio-upgrade is gemaakt en ligt er ook in. Het premium soundpakket is niet helemaal naar wens. Dus in het rechterachter opbergvak komt een sub op maat. Qua onderstel plaats ik alleen hulpveren achter voor de ritten met het vakantiehuis. Verder gaat mijn vrouw hier dagelijks mee rijden en wil ik hem origineel laten ogen. Maar ik heb genoeg leuks voorbij zien komen op dit forum!

Cordoba

Forumguru
In plaats van de hulpveren, kun je ook een verlaging overwegen: ik heb er geen ervaring mee, maar op het forum zijn er mensen die aangeven dat verlagen eigenlijk beter werkt dan hulpveren in combinatie met vakantiebelading en caravan. Kijk eens in het topic van @kansberg

Sjoerd&Deborah

Actief lid
Bedankt voor de tip. Dat heb ik overwogen, maar met incidentele volle belading en kogeldruk is dat comfortabeler. En ik wil hem zeker niet lager hebben. Eerder achter iets hoger. Door de lange wielbasis zijn sommige drempels al lastig met die flap voor de achterwielen.

Bovenaan Onderaan