Voorstellen, 1e Skoda (Fabia III combi)

Ik heb net mijn V50 D5 verkocht, een heerlijke auto waar ik echt met moeite afscheid van heb genomen. Een heerlijke auto met veel power en elke keer weer een feest om in te rijden. Maar de km-stand van 350.000, het aankomende onderhoud, plus dat diesel niet meer interessant is, deed mij beslissen hem naar Polen te sturen en op zoek te gaan naar iets anders.

Maar wat? Ik had een aantal auto's op de shortlist staan. Belangrijke zaken waren voor mij kofferruimte, zitruimte, lage km-stand, zuinig, budget +- 13 a 14k, navigatiescherm.

Focus 1.0 ecoboost, Clio 0.9 TCE, Ibiza 1.0/ 1.2 ST, Fabia 1.0/ 1.2 combi.

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om in een Fabia 1.2 TSI (43000km) een proefrit te maken. Tijdens deze rit voelde ik steeds een trilling zoals ik die ken van een gecupte band, maar ik kon de vinger er niet op leggen. Ook voelde de auto niet helemaal lekker met wegrijden en in de tussen versnellingen. Volgens de verkoper kon het aan de banden liggen, hij wilde deze voor aflevering vervangen, maar het gevoel was gewoon niet goed.
Er stonden ook een aantal 1.0 TSI Fabia's en direct gevraagd of er ik een mochten proberen om het verschil te ervaren. De 1.0 pakte lekker op bij het wegrijden en voelde ook vlotter aan. Geen trilling en gewoon een fijn bakkie.

Gegaan voor een 1.2 en dus naar huis met een 1.0 TSI. Misschien zit het verschil gewoon tussen de oren, maar ik ben erg blij met de 1.0.

Ik zal hier vooral gaan meelezen in het Fabia gedeelte voor upgrades en tips en trucs.

Direct zonwering van Sonniboy besteld, beviel goed in de vorige auto;'s
En een bumperbeschermingstrip voor achter omdat er hier wat krasjes zaten, die zijn dan meteen verstopt ;)

To do:
- Sowieso een chiptuning of fabrieksupdate bij JD of VAGtechniek
- Subtiel spoilertje in kleur ? iemand tips?

skoda.jpeg

Cordoba

Forumguru
Welkom op het forum. De trilling was dat bij een handbak of DSG?

Goede site om goedkope originele accessoires te vinden: Kopacek

Cordoba

Forumguru
Meest waarschijnlijke bron voor trillingen dan inderdaad de banden of een hele slechte koppeling.

Bovenaan Onderaan