Voorstellen: Arjen Schrijvers

Draagt een dealer bij aan de totale beleving van een auto?

• Geen mening.

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal aantal stemmers
    7

Ginius

Lid
Mede forumleden. Ik meende mij al eens voorgesteld te hebben, maar kennelijk alleen in mijn gedachten.

Mijn naam is Arjen Schrijvers eigenaar van SCHRIJVERS123.NL

Sinds 2012 rij ik een Skoda Octavia 1.2tsi uit 2010 (zakelijk). Fijne reisauto ondanks wat problemen. Maar welke moderne auto heeft dat tegenwoordig niet?

Heel wat auto's gehad, en heb wel geleerd dat hoe een dealer een eventueel probleem oplost bijdraagt aan de beleving van een auto. Zijn jullie het daar mee eens? Vandaar dat ik haast durf te zeggen dat slechte auto's niet bestaan.

Net terug uit Tsjechië en de Skoda fabriek bekeken. Zag daar een Nieuwe Soda Superb station en Octavia RS staan. Twee fantastische auto's. Wellicht mijn wordt één van die twee in de toekomst mijn nieuwe Skoda.

Joske

Forumguru
Welkom alvast! Ik stel voor dat we je andere topic sluiten, zoals ik al aangaf daar ;)

Over je poll moet ik nog eens nadenken.. qua beleving is het vooral de auto zelf denk ik. Qua aftersales natuurlijk volledig je dealer.. beetje dubbel dus :)

EdK

Forumguru
moet ik me voorstellen bij een beleving ??
Vind dat altijd zo commercieel klinken.

Als ik voor een auto ga dan verwacht ik geen beleving maar eerlijke en duidelijke antwoorden op mijn eventuele vragen aan de dealer.
En een goede en eerlijke prijs voor de oude die ik inlever
En zodra ik de nieuwe wagen heb dan verwacht ik garantie zonder gezeur van de dealer en goede service en onderhoud

Maar om dat nu een beleving te noemen....... nee dat zijn dingen die ik verwacht van een verkopende partij en anders is hij een klant kwijt..

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Alsnog welkom Arjen.

Ik kan me enerzijds wel vinden in het verhaal van EdK, aan de andere kant twee klanten met eenzelfde probleem, waarbij de ene dealer zijn uiterste best doet om het probleem te vinden en op te lossen en de overlast voor de klant minimaal te houden (bijvoorbeeld door gratis leenauto, of door de auto bij de klant thuis om te wisselen voor een leenauto), terwijl de andere klant met hetzelfde probleem bij een andere dealer tegen een muur oploopt, en gewoon domweg niet geholpen wordt. Het ene of het andere geval zal bij de klant toch behoorlijk andere emoties oproepen, en veel klanten weten ook niet goed het onderscheid te maken tussen de kwaliteit van de auto en de kwaliteit van de dealer.

AndreM

Forumguru
Een dealer kan zeker bepalen of je het merk trouw blijft of niet.
Ik heb vroeger 2 VW's gehad, maar door de zeer hoge garagekosten ben ik op een ander merk overgestapt.
Na 2,5 jaar toch weer bij VW terug gekomen, maar wel bij een andere dealer waar ik wel super tevreden over was en normale rekeningen had voor onderhoud.

Ik zeg altijd maar, verkopen kan iedere boere L.L, maar als de service niet goed is gaat de klant naar een ander.

Thokozanoah

Forumguru
Welkom op hét forum!
De dealer heeft bij mij zeker invloed gehad op het maken van de keuze van de auto: Ik twijfeld vooraf over drie auto"s om aan te schaffen, de Skoda Octavia RS, een VW Passat 1.8 tsi model 2011 of een Audi A4 2.0Tfsi bj 2009...allen de combi uitvoering.
Doordat ik geen nummer wil zijn bij de dealer, ervoor gekozen om de Skoda aan te schaffen gezien de eerdere ervaringen met deze dealer.
Dit is misschien een beetje wat je bedoelde, maar voornamelijk voortbordurende op AndreM.

peterrapid

Forumguru
De dealer heeft zeker invloed op de merktrouw ... beleving ? Het is de auto die de beleving geeft, maar zoals @EdK en @Cordoba aangeven is de kwaliteit van de antwoorden en service van doorslaggevend belang bij de keuze van een volgende auto.

Welkom.

CDK

Forumguru
@Ginius, welkom hier Arjen en dankjewel voor het voorstellen. ik denk dat een dealer wel degelijk bijdraagt aan de beleving, als ik een auto heb waar regelmatig iets aan mankeert en het wordt telkens keurig opgelost dan geeft dat een goed gevoel. Als er telkens iets is en een dealer doet geen moeite om iets op te lossen en de klant tevreden te stellen, dan geeft dat een k#tgevoel en daar raak je ontevreden van :jaja:

Jeroenert

Actief lid
Welkom Arjen. Is het de moeite waard om Mlada Boleslav aan te doen? Met mijn vorige auto reed ik nog wel eens naar Slowakije en reed dan altijd door Praag heen. Mlada is dan een kleine omweg.
Is jouw Skoda daar ook gebouwd? Dat maakt 't nog leuker ;)

Bovenaan Onderaan