Voorstellen, BenB

BenB

Lid
Voor het eerst in mijn leven een Skoda gekocht! Hiervoor altijd Volvo gereden en ook actief geweest op de fora (850 en 940 verenigingen). Het is wel even wennen moet ik zeggen van een 2.3LPT en 2.5TDI naar een 3 cil 1.2TDI. Was echter toe aan een zuinig en degelijk vervoersmiddel.
Nu is het degelijke gelijk wel ter discussie komen te staan... de EGR heeft storing en moet vervangen worden. Wacht nog op de dealer voor coulance, anders ga ik het zelf doen! Hopelijk is het na deze operatie voorlopig gedaan met de problemen, de wagen heeft net 130k gelopen.

RefleCs

Forumguru
Welkom op ons gezellige en informatieve forum. De EGR kan je ook weg laten programeren als ik mij niet vergis. Even op zoeken hoe en wat.

Cordoba

Forumguru
Welkom Ben. Wat de EGR betreft: dat komt bij alle merken en types voor, maar bij de eco-dieseltjes uit 2010-2011 zie je het heel vaak, ook doordat destijds mensen voor een eco-diesel hebben gekozen op basis van o.a. de wegenbelasting, en niet gekeken of een diesel ook past bij de manier waarop de auto gebruikt wordt. (alleen maar stadsritjes van 5-10 km, is nu eenmaal de pest voor dieselmotoren).

welkom!!!

EGR koeler is idd een veel voorkomend probleem... deze raken lek bij de sensor en gaan dan storing geven , of de regelklep in de koeler komt los van zijn as.

Zelf vervangen zou ik alleen doen als je er verstand van hebt , en je over een brug beschikt. want je roetfilter en aandrijfas moeten gedemonteerd worden....

Bovenaan Onderaan