Voorstellen: Bram

Goedemorgen allemaal,

ik volg al een tijdje dit forum met veel plezier, want we zijn aan het overwegen om een Skoda Octavia III aan te gaan schaffen. We rijden nu nog in een Peugeot 307 (heel stuk kleiner dus) en we moeten echt overstappen van Benzine naar Diesel aangezien ik woon- werk alleen al 25.000km p/j rij.

Groet,

Bram

UncleBob

Actief lid
Welkom Bram,

Wat ga jij straks genieten als je uit een Peugeot 307 komt. Niets slechts over die auto, maar je maakt een flinke promotie :thumbsup:

Cordoba

Forumguru
Welkom Bram, ben je er al uit welke dieselversie het wordt? En tunen kan natuurlijk ook nog, om er extra pit in te krijgen.

Welkom!! ik zou er niet lang over na hoeven denken!!! ben ook van mijn vw geloof afgestapt.. en nog steeds geen spijt van.

Hartelijk dank voor de warme welkom berichten :)

Ik ga zeker een stap vooruit met een octavia 3 maar heb ook genoten van de 307. Ik lees alleen op dit forum wel een boel over tanken en het behalen van redelijke kilometers op een tank. Mijn zwager heeft een vw golf variant uit 2012 met een 1.6 td maar die haalt makkelijk 900km op een tank. Als ik dan hier berichten hoor over een gelijke auto maar dan van Skoda die minder zuinig zou rijden...Hoe zit het nou? Een octavia zou toch helemaal niet meer moeten verbruiken in vergelijking met een vw golf variant??

In theorie niet nee.... houdt rekening met verschillende rijstylen. Dsg of niet veel snelweg enz. Als je wil vergelijken met een andere auto moet je ook zelfde uitvoering , rijstylen en rijomstandigheden aanhouden. Anders is het appels met peren vergelijken.

Edition2015

Forumguru
Hartelijk dank voor de warme welkom berichten :)

Ik ga zeker een stap vooruit met een octavia 3 maar heb ook genoten van de 307. Ik lees alleen op dit forum wel een boel over tanken en het behalen van redelijke kilometers op een tank. Mijn zwager heeft een vw golf variant uit 2012 met een 1.6 td maar die haalt makkelijk 900km op een tank. Als ik dan hier berichten hoor over een gelijke auto maar dan van Skoda die minder zuinig zou rijden...Hoe zit het nou? Een octavia zou toch helemaal niet meer moeten verbruiken in vergelijking met een vw golf variant??

Allereerst welkom, en vergeet het mogelijke verschil in tankinhoud niet, ik reed met mij Altea XL ook verder, maar ook 10 liter meer inhoud! :D

Bovenaan Onderaan