Voorstellen en meteen wat vraagjes

Hallo ik ben Remon uit Apeldoorn en sinds enkele dagen zijn we eindelijk af van de fransoos en hebben we een undercover duitser. Tis een 1.4 16v Combi uit 2003 en een fotootje zal ik nog even plaatsen.

Nu heb ik gelijk 2 vragen :
Rechter achterdeurslot gaat niet open bij ontgrendeling via ab op sleutel?!
Achterklep slot reageert slecht/ niet wanneer je de achterklep wil openen?!

Kiswum

Forumguru
Wat is je vraag Remon ;)

In mijn HB zit een grendel aan de bestuurderskant, werkt deze wel? Gaat de klep daarmee nog wel omhoog?

ertromp

Forumguru
Welkom hier! Blijf niet te lang undercover en post wat foto's want je mag er best trots op zijn!

Achterklep gaat nog wel met de hendel binnen naast de bestuurdersstoel open maar knop op de achterklep zelf reageert niet.

De rechter achterdeur gaat van binnenuit wel open maar hij springt niet van het slot middels de ab op de sleutel.

Kiswum

Forumguru
Ik heb zelf maar een simpele ab met deuren op en deuren dicht.
Klopt het dat er bij een knop extra op zit voor de achterklep?
Heb je dit probleem ook met je andere sleutel?

Dat de rechter achterdeur niet goed open gaat is wel vreemd als dit bij de andere wel goed kan. Ik zou even bekijken of er niet toevallig ergens rechtsachter schade is geweest. Je deur en achterklep lijken in mijn ogen een beetje te klemmen.

(Ben overigens gewoon een leek op dit gebied)

Cordoba

Forumguru
@Remon: allereerst welkom hier, dat donkerblauw zie je niet zo heel veel op de Fabia I.
Wat het ontgrendelen van de achterklep betreft: bedoel je met de middelste knop die alleen de achterklep opent (en 'm ook losmaakt) of de algemene ontgrendelingsknop (dan moet je 'm met de greep nog wel losmaken, maar is ie van slot). Geen problemen met afdekplaatje bij het slot van de achterklep?(dus als je de klep open hebt pas zichtbaar)

Rechterachterdeur: opent ie van binnen niet, of van buiten? (als ie alleen van binnen uit niet opent, kan ie op het kinderslot staan).

Hallo Cordoba,

met de achterklep bedoel ik echt de greep op de achterklep die niet /nauwelijks werkt.
De rechter achterdeur wil met de ab op de sleutel niet open. Als ik daarna de klink aan klink trek aan de binnenkant van de deur gaat hij wel open.

Cordoba

Forumguru
Rechterachterdeur lijkt op probleem met de bekabeling, of misschien de microswitch in dat deurslot (meestal is de microswitch in het bestuurdersportier de boosdoener). Let eens op of je ook afwijkend gedrag ziet in het aangaan van de binnenverlichting en de lampjes in de voorportieren (kan een aanwijzing zijn die op probleem met microswitch wijst) Als je de schakelaar voor de ontgrendeling van de deuren in het bestuurdersportier gebruikt, heeft dit waarschijnlijk ook geen effect?

bij mij waren de elec draadjes stuk van de vergrendeling dus dan bedoel ik de handgreep van de klep die je iets in drukt om te ontgrendelen je kan ook een kompleet setje halen met schakelaar en het stekkertje op de sloop (Pijffers B.V. Raalte) daar ben ik ook laatst geweest en werkt weer perfect schijnt een kwaal te zijn ze hebben daar nog een paar skoda's staan en wat betreft de microswitch er zit iemand in apeldoorn en die ook op dit forum zit die het voor een klein bedrag kan maken http://www.deurslotreparatie.nl/ dus het proberen waard

maar die skoda van jou staat volgens mij in apeldoorn zuid vlak bij de kajesdijk als ik die foto zo zie? zo ja dan heb ik je auto al gespot:snaphappy:

greetz steve1983

nee ik niet woon zelf in deventer mijn schoon ouders wonen volgens mij vlak bij jou om de hoek

en als je hulp nodig hebt met de kofferklep moet je maar een gil geven heb die van mijn faab ook zelf vervangen:cool:

greetz steve1983

Bovenaan Onderaan