Voorstellen en mijn eerste vraag

Eind van de middag mijn Octavia Elegance opgehaald. Ik heb er lang op moeten wachten, maar het wachten is beloond. Helaas vandaag nog maar 20 kilometer in kunnen rijden (door tijdgebrek), maar er zullen nog vele kilometers volgen. Ik verheug me er nu al op.

Er was echter wel een kleine domper op de vreugde. Ik heb de auto zonder radio besteld aangezien ik de radio uit mijn oude auto wil inbouwen. De dealer kwam met de 'verrassing' dat ik dan wel een ander frame in het middenconsole moet laten plaatsen en een verloopstekker moet hebben voor het aansluiten. Kosten: 160 euro. Viel mij wel tegen. Een verloopstekker kan ik nog begrijpen en maar een aanpassing aan het middenconsole...het lijkt mij toch logisch dat mensen er een radio in willen bouwen.
Is dit gebruikelijk???

Nou ja, morgen dan maar met een transistorradio naast me...maar mijn plezier zal er niet minder door zijn.

henk_de_bruin

Actief lid
even een reactie op het frame er is een draadje
er zijn verschillende prijzen van ik betaalde slechts 85 euro voor een frame en de verloopstekker (hiervan zijn er verschillende) bij de stekker die ik heb gaat mijn radio gelijk uit na het contact uitgezet te hebben en je heb stekker waarbij de radio pas uitgaat als je de sleutel uit het contact haalt.
even na vragen bij de dealer dus.
gr henk

Beker

Actief lid
Troost je met de gedachte dat je ook voor de radio "Stream" van Skoda had kunnen kiezen. Dan was je € 485 kwijt geweest en kijk maar eens in andere draadjes hoe blij je daarmee was geweest.

Welkom op dit dit forum overigens.

Welkom hier!

Is inderdaad bekend, ik heb ook zo'n frame en stekker moeten bestellen.
Dit heeft de dealer me overigens wel netjes van te voren verteld, vind het van jouw dealer eigenlijk 'not done' om dat bij aflevering pas te doen.

De mijn heeft overigens de kosten voor zijn rekening genomen /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Vanmiddag wordt ie trouwens geleverd /forum/images/graemlins/cheer.gif

deusjevo

Forumguru
Nederland is eigenlijk één van de weinige landen waar men nog veel gebruik maakt van de ISO maat autoradio's.
In andere landen zit de (bijvoorbeeld) Stream radio er standaard in.

rickske

Actief lid
Allereerst welkom op het forum hier,wat het frame en de verloopstekker zou ik een beetje met je dealer onderhandelen zodat je dit van hem krijgt zonder iets te betalen zoals bij mij het geval was.

Octaviarijder

Actief lid
Welkom op het forum en als ik jou was zou ik inderdaad eens een babbeltje gaan maken met de dealer. Als je als dealer een beetje servicegericht bent, meld je dit soort dingen vantevoren.

Bovenaan Onderaan