Voorstellen eriktv

eriktv

Forumguru
Ik zal me nogmaals voorstellen, zodat ik iets in de bazaar kan plaatsen. :arghh:

Erik, 30 jaar, na 18 jaar in de Randstad mijn plek gevonden in het mooie Groningen. Na eerder twee zilveren O1's combi voor de deur te hebben gehad is het wagenpark sinds een jaar ingeperkt tot enkel de RS, waar ik met volle teugen van geniet. Stiekem mis ik toch wel de 81kW TDI, dat was een heerlijke reisauto.

Hopelijk vervang ik de RS dit jaar door een S2C 2.0 TDI, even afhankelijk van een nieuwe baan. De RS is voor de liefhebber te koop - zie bijvoorbeeld Autowereld.nl. Als de S2C er is gaat de prijs uiteraard omlaag, pb gerust bij interesse.

Wees gegroet,
Erik

turboturbo

Forumguru
Hé.... Díe ken ik ergens van... :)

Succes met de zoektocht naar een Suberb!

Als ik het zo lees, ben je toch ook wel een beetje een diesel man :)

eriktv

Forumguru
Een diesel blijft toch mijn voorkeur houden, zowel qua rijden als ook economisch-psychologisch. Voor het beeld: een rondje langs mijn schoonfamilie kost ons nu dik €400 Superplus. De mrb zit bij mij ingecalculeerd en bij een diesel twijfelen we dan toch minder snel om even de familie op te zoeken.

turboturbo

Forumguru
Ik snap je overwegingen, Erik :)

Inzicht komt met de jaren zeggen ze :)

De mensen die ik ken met diesels hoor ik hetzelfde zeggen: de maandelijkse (hoge) investering staat al vast (MRB) maar het voordeel is dat je je hand er niet voor omdraait om naar de andere kant van het land te tuffen of naar (in jouw geval) het buitenland te cruisen op regelmatige basis.

Toevallig wonen twee van hen (een opa en oma) ook in Groningen en moeten dikwijls in de randstad zijn bij hun familie (kinderen en kleinkinderen). Sinds ze diesel rijden zitten ze op jaarbasis ongeveer op dezelfde kosten (ze zitten dus niet ver van het omslagpunt in hun geval) maar nu is het geen of minder een probleem als ze op jaarbasis wat vaker op en neer rijden (het aantal kleinkinderen neemt tenslotte alleen maar toe, nl.

Zie ook de redeneringen van grootvader (?) / pensionado @Canon-Eye die volgens mij ook genoeg diesel kilometers maakt met voornamelijk familiebezoeken toch? :)

Bovenaan Onderaan