Voorstellen Estut

estut

Lid
Hallo forumleden.
Sinds vanmiddag ben ik op dit forum actief. Ik moet zeggen, nooit eerder heb ik op een forum zo snel reacties mogen lezen! Hulde dus aan de deelnemers.
Ik ben in het bezit van een SKODA Octavia 1.0 TSI 85KW COMBI DSG-7. Voor het eerst een automaat, heerlijk! Alleen het wegrijden in de S-stand is wat 'springerig'. Is dat te verhelpen? De verbruikscijfers met deze Skoda zijn bijzonder, het lijkt nog steeds mijn oude diesel (4,5l - 5,0/100).
Ik ben een fanaat dieselrijder (alleen VW's) geweest, maar daar is, met enige weemoed, nu een einde aan gekomen.
Wij hebben een caravan met leeggewicht van 825 kg en waren wel benauwd met die 1.0 l motor, maar dat valt alleszins mee.
Veel plezier op dit forum.

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom! De DSG is bij gerenommeerde tuning bedrijven als JD, TVS en VAG techniek zodanig te optimaliseren dat in D wat later en in S wat vroeger wordt opgeschakeld. Dat komt het rijplezier zeer ten goede.

Canon-Eye

Forumguru
Wij hebben een caravan met leeggewicht van 825 kg en waren wel benauwd met die 1.0 l motor, maar dat valt alleszins mee.
Wij rijden met de Leon ST in dezelfde configuratie van motor en dsg-7 en die heeft hoegenaamd geen moeite met onze Eriba, beladen gewicht rond de 1150 kilo inclusief de fietsen. Dus dat je Octavia dit ook goed doet, verrast mij niet zo.

Japanese Power

Donateur
Welkom @estut

Zoals Menno al aangeeft is er aan het karakter van je DSG wel eea te doen. Genoeg info over te vinden hier op het forum. Veel plezier met je OC.

Johan

Bovenaan Onderaan