voorstellen imperial

Had me al een beetje voorgesteld in het mijn auto gedeelte.
In het echt heet ik Remco maar zwerf op diverse forums rond als imperial.
Ik heb de laatste 20 jaar nooit iets anders gereden als amerikaan maatje vliegdekschip.
Maar omdat mijn vrouw ander werk heeft gekregen waarvoor ze veel meer km moet gaan maken moesten we op zoek naar een andere kleine en zuinige auto.
Ik kwam op marktplaats een handelaar tegen en die had wel twee interessante auto's staan een mercedes C klasse combi en een volvo 850 combi.
Het moest een automaat zijn, ben veel te lui om te schakelen.
Helaas zat de volvo rondom in de deuken en was de mercedes al behoorlijk rot en dat voor een 1999 auto.
De handelaar liet mij toen de skoda zien.
2003 automaat combi 1.9 tdi
Wat moet ik met een skoda, daar passen onze twee honden echt niet in.
En een 1.9 hallo zeg een beetje motorfiets heeft haast al een 1.9.
En ook nog eens een 4 cilinder.
Maar dan loop je er toch eens omheen, mooi kleurtje zwart metalic, alu velgjes. geen deukje of kras te bekennen.
Dus toch maar even de deur open, interieur net als de buitenkant keurig niet aan te zien dat er al 230000 op de teller staat.
climat control er in navigatie er in lijkt al iets minder negatief.
Waarom heeft de navi een vrouwen stem, we weten toch allemaal dat vrouwen geen kaart kunnen lezen het gaat zo tegen je gevoel in om naar een vrouw te luisteren die verteld waar je langs moet.
Boekje bekeken altijd dealer onderhouden , net een hele grote beurt gehad , distrubutie ,remschijven , trommels achter alles nieuw.
Dan maar eens kijken of we alle twee achter het stuur passen, mijn vrouw en ik schelen ruim 45 cm in lengte.
Stoel op de achterste en laagste stand, ik pas.
Stoel op de voorste en hoogste stand en vrouw(tje) past ook.
Dan toch maar proef rijden.
Intussen ook al even de kofferbak bekeken, wat is die groot daar gaan de honden dus wel in passen ( twee bordeaux dogen )
Maar het proefrijden wat kan je verwachten van een 4 cilinder met maar 66 Kw.
Dat viel dus ook niet echt tegen, 280 pk op gas met een leeggewicht van bijna 3000 kg ( het pickupje waar ik normaal in rij )of een diesel van 1300kg en een beetje scheelt niet echt veel.
Had niets in te ruilen dus een beetje handelen over de prijs.
En rij nu dus skoda.
De amerikanen gaan echt niet weg dat blijven gewoon de speeltjes.
Maar hoop op veel spotgoedkope kilometers met de skoda.

Wasmachineman

Forumguru
Hi Remco, leuk verhaal heb je ervan gemaakt.
Ik hoor het vaker dat de mercedessen tot bj 2003 gewoon wegrotten !
Die Volvo, was daar nog wat mee ?
En soms heb je gewoon een beetje mazzel, zo zie maar met deze Skoda, en die vrouwenstem komt nog uit Belgie ook denk ik. Ik heb de Cruisenavigatie van Skoda en ook deze is belgisch !

Dus nu hebben jullie 3 wagens, parkeren kan wel makkelijk zeker bij jullie ?
En foto's zijn altijd leuk, zeker van je 2 amerikaanse auto's, die zien we niet zoveel hier.
Veel fijne kilometers met al het rijdend materiaal en tot ziens.

Frank

___JC___

Forumguru
Welkom hiier Imperial! De ruimte was voor mij ook ooit reden om mijn eerste Skoda aan te schaffen. Maar als je eemaal besmet bent met het virus kom je er lastig vanaf. Binnenkort wordt alweer mijn 4e Skoda afgeleverd.

Enuh, Amerikanen combineren met Skoda rijden daar zijn er ook mee van hier. (zie handtekening) :grin:
Wat voor een amerikanen heb je?

MarcoO2

Forumguru
Waarom heeft de navi een vrouwen stem, we weten toch allemaal dat vrouwen geen kaart kunnen lezen het gaat zo tegen je gevoel in om naar een vrouw te luisteren die verteld waar je langs moet.
Hahaha... je kreeg in ieder geval gelijk al een grijns op m'n gezicht! :D

Maar welkom hier, veel plezier met je auto! Leuk om te lezen hoe een liefhebber van grote auto's met bijbehorende huge motoren toch blij en tevreden kan zijn met een Skoda-4-cilinder!

Veel plezier ermee!

nemo

Senior Member
Wat een verhaal! Leuk hoe je toch overtuigd bent om de skoda te nemen, ik hoop dat je er veel plezier mee hebt!

Luke

Forumguru
Aha! Laat die truck maar eens zien! :rockon:

Love it! Hier bij ons in de buurt (platteland) zie je nogal eens Toyota Hilux-Nissan Navara-Mitsu L200, maar de wat oudere generatie bezit nog trots Dodge Ram, Chevy Blazer en Ford F150,... Helaas zie je er ook hier en daar enkele wegrotten. :1439:

Er rijdt in 't dorp ook een H2 rond. :D

Ikzelf ben hélemaal weg van Ford mustang van de vroege jaren '70, Dodge Challenger en dergelijke.

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum , leuk verhaal trouwens . Je zult wel leuke kilometers maken met de skoda

Luke

Forumguru
Aha, reed ik daarstrax een toertje in het dorp; wat kom ik tegen:
oude Chevy!! :489:

Bijlagen

• HPIM2100.JPG
    HPIM2100.JPG
    82,5 KB · Weergaven: 15

Gieliovd

Forumguru
Remco, ik keek naar je verhaal en ik dacht "hmm, weer zo'n lang verhaal" maar je hebt me geboeid! Je hebt het heel leuk geschreven!!

Welkom op het forum!

Wat een mooie kijk op de wereld heb jij. Ik stel me maar voor hoe jij naar een Suzuki Alto kijkt als je er langs rijdt op de snelweg. Ja, zo'n vierpittertje met 1000cc. Of nog leuker, Subaru Mini Jumbo?

Formaat vliegdekschip, veeg mij maar op!

Veel pleziet met je "Octaviaatje".

Hier een foto van het pickupje met sleurhut.
Totaal is het spul 16,50 meter met een beladen gewicht van iets over de 7500 kg
Weinig kans dat ik deze caravan met de octavia kan trekken caravan weegt beladen 4200KG moest dat ding voor de kenteken keuring half leeg halen om onder de 3500 kg te komen. kogeldruk is 420 kg.
Vandaag een wat langere rit met de octavia gemaakt.
lekker 110 op de snelweg, cc aan en dan geeft de boordcomputer 5 liter op 100 km aan. ben meer gewend aan 40 a 50 liter per 100 km zeker als de caravan er achter hangt.

Bijlagen

• chevy.jpg
    chevy.jpg
    78,8 KB · Weergaven: 17

___JC___

Forumguru
Allemachig wat een apparaat..
Met pickup dacht ik meer aan een klein modelletje, zoiets zegmaar:

1956-Ford-F100-blue-custom-ma-2.jpg

Bovenaan Onderaan