Voorstellen Jelmar

jelz

Lid
'ello,

ik denk dat ik Skoda verslaafd ben...
Ik heb een O2 combi, een ambition business met 1.2TSI DSG. Het is een leaseauto en bijna 4 jaar oud. Dus tijd voor een nieuwe! Ik ging me goed orienteren. Een nieuwe O3 combi kiezen vond ik wel heel makkelijk, ook al bevalt de O2 me erg goed. Misschien was er wel wat anders leuks binnen bereik. Maar na het wegstrepen van auto's om prijs, uiterlijk, innerlijk :) , lastig met automaat, kwam ik uit bij de Golf Variant business connect met 1.0TSI DSG of de O3 Combi Ambition business 1.2TSI DSG. Voor een week wisselde ik iedere dag van gedachte. Toen wist ik het eindelijk! Het werd de O3. Ik wist het zeker! En dat voelde goed. Dat was ook de doorslag voor de O3 t.o.v. de Golf; het voelde goed. De Golf is met de 1.0 motor en met 21% bijtelling goedkoper in de lease. Maar.. ik voelde me er minder in thuis dan in de O3. En toen.. bedacht ik me. ..heb ik nog wel een grotere auto nodig? Na een week weer wisselen tussen de O3 en ... de F3! Wist ik het zeker! het werd een F3 Combi :yeah: Deze is vorige week besteld en wordt verwacht half maart, maar dan mag ik er pas instappen per april vanwege het bestaande leasecontract. Het wordt een race blue Fabia combi Style Business 1.2TSI 110pk DSG.

Tot die tijd zal ik zeker vaker op dit forum neuzen :dankje:

Greetz,
Jelmar

ManeBrane

Forumguru
Welkom en prima beslissing toch? In ieder geval goed afgewogen beslissing. Sterkte met het wachten, maar zal de moeite waard zijn. ;)

Cordoba

Forumguru
Welkom Jelmar, en straks veel plezier met de nieuwe Fabia. Wat ik me afvraag: als je vanwege de afmetingen twijfelt tussen een Fabia en een Octavia, waarom kies je dan geen Rapid? (of kon dit vanwege de lease niet?)

jelz

Lid
Dank allemaal!

@Cordoba, de Rapid was inderdaad ook even een kandidaat. Maar de kofferbak vond ik niet groot genoeg (ik denk bijvoorbeeld aan een auto vakantie met het gezin). Ik was toen ook erg blij verrast toen ik de kofferbak van de Fabia zag :thumbsup: En de kofferbak van de 4 deurs Rapid is dan ook wel diep, maar die auto lijkt me minder fijn als ik bij een bouwmarkt een lange plank mee wil nemen..

jelz

Lid
Dank jullie! Vandaag weer even bij de Skoda dealer geweest. ..het voelt als thuis :D De Octavia stond even in de werkplaats (voor een lampje..) en ik had even lekker de tijd in de showroom.

Bovenaan Onderaan