Voorstellen JMA

JMA

Lid
Hallo,

Ik ben Jan-Mark, ik lees dat het erg gewaardeerd wordt om je voor te stellen dus bij deze.
Ik lees sinds kort mee opzoek naar informatie / updates voor mijn auto en informatie over het inbouwen van een trekhaak.

Sinds een weekje eigenaar van een Octavia RS combi uit 2014.
De auto is door de vorige eigenaar gechipt en 4cm verlaagd.

Mijn plannen zijn in ieder geval het monteren van een trekhaak en het weghalen van de verlaging.

f1d10jG

Laatst bewerkt:

JMA

Lid
Bedankt!

De auto is bedoeld voor het gewone woon-werk verkeer wat betekend dat we elke dag dezelfde route over dezelfde drempels rijden. De auto is hiervoor naar mijn mening te laag en te stug.

Ik vind het wel erg goed staan, misschien toch maar een 2 cm setje verlagingsveren overwegen.
(ik heb de originele veren bij koop erbij gekregen)

JeSko

Forumguru
Vandaar, wat zit er nu dan onder? Eibach veren zijn 2.5-3 cm, H&R vaak 4 cm, als er een schroefkit onder zit kan je deze normaal gezien regelen, dus wat hoger zetten als je dat wilt, dat is nog altijd beter dan verlagingsveren :)

Cordoba

Forumguru
Welkom hier. Als je de hoogte aan gaat passen, moet je ook de uitlijning van de auto weer opnieuw doen, omdat deze anders niet meer klopt.

JMA

Lid
Uitlijnen zal inderdaad opnieuw gedaan moeten worden.

Er zit nu een setje H&R verlagingsveren onder, helaas geen schroefsetje dus.

JMA

Lid
Bedankt allemaal,

Ik denk niet dat ik aan de 4cm verlaging wil wennen, misschien maar een paar veren ertussenin uitzoeken als gulden middenweg.

Bovenaan Onderaan