Voorstellen: kloekloek

kloekloek

Actief lid
Ik stel mij alvast voor aan jullie.
Als het goed is gaat er deze week een Octavia II, facelift modelletje aangeschaft worden. Het gaat dan om een 1.4 tsi combi.
T.z.t. zal ik mij uitgebreider gaan voorstellen aan jullie.

Wat heb ik tot nu toe gereden:
- 1992 Renault Clio 16v
- 1996 Renault Megane Coupe 1.6e
- 2000 Alfa Romeo 156 2,5 V6
- 2004 Alfa Romeo 156 1.8ts
- Skoda?

De vragen die ik heb komen straks vanzelf wel. Eerst even het forum lezen :lezen:

Joske

Forumguru
Alvast welkom Koekoek..

Ahnee, dat stond er niet maar ik las het wel zo :D ;)

Veel plezier hier!

Blackokkie2

Forumguru
Haha, ehh, ja ik weet het. Je hebt gewoon een k erbij gezet in je citaat. (ik had maar 1 letter te veel, jij had meer fout)

kloekloek

Actief lid
What's in a name hè ;)
Deze naam gebruik ik altijd wel op n forum, aangezien mijn echte naam altijd wel bezet is. Vandaar mijn naam twee keer maar.
Het was weer tijd voor een nieuwe auto aangezien ik iets meer km's ga rijden. Het moest dus een zuinige auto zijn die ook nog eens een caravan kan trekken. En een combi omdat de hond overal mee naartoe gaat. De keuze viel uiteindelijk op de 1.4 tsi motor. Na een aantal golfjes te hebben bekeken toch maar eens naar de Octavia gezocht. Deze gaat komende week dus aangeschaft worden. Dit model heb ik altijd erg fraai gevonden, maar dacht dat t buiten het budget lag.
De geschiedenis leert dat ik minstens twee keer hetzelfde merk rij dus voorlopig blijf ik dan wel Skoda rijden :)

Hoe is de ervaring met de 1.4 tsi en caravan rijden? Op caravantrekker zijn de resultaten in ieder geval goed. Caravan weegt 1000 kg btw.

kloekloek

Actief lid
Toch heb ik er jaren met veel plezier in gereden @Desperado . Met name in beide Alfa's!
Geen enkele problemen mee gehad ondanks het feit dat ik ze beide ver tot boven de 2 ton heb gereden.
Wellicht wordt men in de loop der jaren toch verstandiger en gaat men degelijker rijden?
Het schijnt zo te zijn dat Skoda ook niet echt bekend stond om zijn betrouwbaarheid? ;)

kloekloek

Actief lid
Sinds afgelopen vrijdag in het bezit van de Octavia, en kan alleen maar lovend zijn over het rijgedrag. Met een beetje pijn in mijn hart toch afscheid genomen van het alfa tijdperk, maar die was gelijk vergeten:)
Wat ik het leuke eraan vindt is dat ik snufjes en verborgen vakjes blijf vinden.
Zal kijken of het vandaag nog een beetje mooi weer wordt om wat kiekjes te maken.

Ik kan het toch niet laten om de Octavia te upgraden. Wat wil ik nog gaan doen:
- shades plaatsen
- ietwat 'gele' verlichting vervangen door mooi wit
- minimaal 17 eronder steken
- misschien een stukje zakken aan de voorzijde
- motorisch misschien nog iets
- Mooi schermpje ipv de standaard radio

Iemand nog wat tips of quick wins? :D

Bovenaan Onderaan