Voorstellen Maarten

Hoi, ik ben Maarten. Afgelopen week heb ik een O3 COMBI EB 1.2TSI DSG gekocht uit 2014. Rij alweer zo'n 6 jaar VAG en bevalt prima. Nu van Seat naar Skoda vanwege het comfort en ruimte. Foto van de wagen zal ik plaatsen nadat ik de auto komende maand heb opgehaald.

Welkom Maarten. Nog plannen om zaken aan te (laten) passen, zoals de schakelmomenten van de DSG?
Alleen als ik me aan bak of motor ga irriteren. Ik zag bij de grote jongens (Tvs /Jd) prijzen rond de 1000 euro, die besteed ik liever aan mijn dochtertje die volgende maand wordt geboren. Mocht tuning nodig zijn lees ik graag jullie advies.

D

Deleted member 24009

Welkom en alvast veel plezier van de auto en die andere nieuwe aanwinst :cheer:

Cordoba

Forumguru
@Maarten-M DSG aan laten passen, is toch wel verstandig, zeker bij auto's die veel stadsverkeer, of veel file rijden zie je regelmatig dat de 2e koppeling al heel snel vernieuwd moet worden, doordat ze te snel opschakelen om de uitstoot zo laag mogelijk te houden. In de praktijk wordt er dan meestal voor gekozen om pas bij 150-250 toeren later op te schakelen, en dat lijkt veel slijtage te voorkomen. Er zijn in het verleden al negatieve uitschieters geweest die bij km-standen rond de 25.000 km al een koppeling konden vervangen, dus als je auto ongunstig gebruikt wordt, kan die slijtage heel snel gaan. Alleen DSG aanpassen is volgens mij een stuk goedkoper, ook bij bekende adressen als JD, TVS/DSG-dokter of Vagtechniek. Prijs 350-500 euro als ik het zo snel zie, en bij JD zie ik daar geen aparte prijs voor.

Alweer 2 weken geleden opgehaald en prettige eerste kilometers gehad.
Inmiddels met luxe kentekenplaten en nieuwe sets naafdoppen voor de zomer- en wintervelgen.

auto-skodaforum.jpg

Hakar

Donateur
Mooie combi, gefeliciteerd.
En mooie luxe kentekenplaten, zo zonder identificatie.
Fijn voor bij de controles :laugh:.

Bovenaan Onderaan