Voorstellen: mijn Fabia II en ik

Hoi allemaal,

Onlangs mijn eerste Skoda gekocht: een Fabia II combi uit 2008. 1.6 benzine en (volgens mij) Elegance uitvoering: net zwart interieur, leren stuurwiel, parkeersensoren achter (volgens mij niet origineel) en lichtmetalen velgjes. Standaard Dance radio vervangen door een radio die ik nog had liggen i.v.m. handsfree bellen en USB-aansluiting.

Ik probeer nog wel eens zelf iets te repareren en onderhouden aan de auto en ik leer hiervoor graag van forums zoals deze. Hiervoor heb ik een Audi A2 en gehad en veel geleerd van het A2-forum over mijn auto en het klussen daaraan. Daarvoor een VW Polo variant, dus ik ben weer terug bij de compacte stationwagen!

Groet!
Rens

DSC_0960.JPG

Antera

Donateur
Van harte welkom. Deze auto's zijn met de juiste handen ook sleutel vriendelijk en bij vragen mag je ze altijd hier stellen

Welkom hier Rens, nog plannen voor andere aanpassingen?
Ik wil denk ik iets aan demping van het motorgeluid (voornamelijk op de snelweg vrij aanwezig) doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Heb het een en ander gelezen over Dynamat en mensen die het gewoon met ondertapijt doen. Maar dat is misschien iets voor een apart topic.

Cordoba

Forumguru
Vragen/problemen/aanpassingen kun je het beste gewoon per onderwerp óf in een bestaand topic over hetzelfde onderwerp plaatsen, óf als dat er niet is een nieuw topic er voor aanmaken. Dat houdt het forum overzichtelijk, ook voor toekomstige gebruikers met vergelijkbare vragen.

Vraagje: heb je last van motorgeluid, of het afrolgeluid van de banden (dat laatste komt in veel Skoda's voor)?

@Cordoba Het gaat volgens mij om het motorgeluid, maar met het 'ontdreunen' van bepaalde delen van de carrosserie is een heleboel geluid op te lossen, begreep ik. Maar ik zal een apart topic starten hiervoor.

Bovenaan Onderaan