Voorstellen (na een half jaar)

RRPR

Lid
Laat ik me na een half jaar dan ook maar voorstellen. Ik heb er eigenlijk op gewacht totdat ik officieel Skodarijder ben. Ik heb nu welgeteld 10 dagen de Octavia Combi in bezit!

Na drie eigen auto's en een voorloopauto heb ik nu voor het eerst een nieuwe (lease)auto. Dat is toch wel speciaal, een nieuwe auto. En qua gadgets en electronica weet ik niet wat me overkomt.

In 2006 heb ik een 15 jaar oude Seat Toledo (diesel) gekocht met meer dan 350.000 km op de teller. Nadat na 4 maanden de koppakking kapot ging op de dag voor mijn vakantie naar Frankrijk heb ik bij de eerste de beste dealer (kleine Kia dealer) in de buurt die zelfde avond een 10 jaar oude Kia Clarus (benzine) gekocht, waarmee we een dag later gelijk mee op vakantie gingen. Na drie jaar trouwe dienst koos ik voor een opvolger, de Kia Magentis (LPG). Een erg fijne auto totdat de LPG installatie teveel reparaties nodig had. Navraag bij de baas leerde dat ik ook recht had op een leaseauto en eind juli 2013 bestelde ik de Octavia. In de tussentijd mocht een een VW Polo rijden als voorloopauto.

De Octavia rijdt tot nu toe erg fijn. Ik zit geregeld na het rijden nog even in de auto om alle mogelijkheden van de Columbus onder de knie te krijgen. Waar ik met name erg blij mee ben zijn de:
- Xenon lampen, wat een licht,
- Het geluid van de Canton boxen,
- De ruimte (echo echo),
- En, maar dat zie je natuurlijk niet als je er in rijdt, het mooie ontwerp!

RRPR

Lid
En een plaatje erbij van de feestelijke onthulling!

Bijlagen

• Onthulling Skoda.jpg
    Onthulling Skoda.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 45

CDK

Forumguru
Welkom hier! Gefeliciteerd met je mooie Octavia! Mooi plaatje heb je bijgevoegd, dat heeft je dealer leuk ingericht dat afleverkamertje ;)

• Leuk
Waarderingen: RRPR

Joske

Forumguru
Welkom hier op het forum!

Volgens mij had ik jou ook al zien staan in de poll over de landkaart van de leden é ;)

Leuke introductie :thumbsup:

• Leuk

Desperado

Forumguru
Welkom! Leuke voorgeschiedenis ook. Ik ken beide Kia's erg goed. Veel in de garage gezien bij mijn voormalig werkgever.

• Leuk

Cordoba

Forumguru
:bloemen:Welkom op het forum, en veel plezier met de auto. Hoewel dat laatste volgens mij wel lukt, want als je met de huidige temperaturen na een ritje nog even in de auto blijft zitten zegt dat genoeg. Doet me overigens direct denken aan een verhaal dat mijn ouders vroeger nog wel eens vertelden (ik kan mezelf het verhaal niet herinneren): na familiebezoek aan de andere kant van het land, kwamen we na een rit van een paar uur thuis. Ouders stapten uit de kever, maar ik bleef netjes achterin zitten. Vraag: 'kom je er ook uit?'. Mijn antwoord: "Nee, ik wil nog een stukje rijden". M'n ouders waren met stomheid geslagen, dat een rit van ruim 2 uur niet voldoende was, maar dat was ook gelijk de mop in de familie.

• Leuk

WillemJan

Forumguru
Hoi RRPR,

Welkom op dit forum. Vele veilige kilometers met deze auto. Lukt zo denk ik vast en zeker wel.

Groetjes... Willem-Jan

Bovenaan Onderaan