Voorstellen PHKBA

phkba

Lid
Bij deze zal ik me ook even voorstellen.
Ik ben Erik en vanaf vanmorgen 11 uur weer in het bezit van een Skoda :)

Vanaf 2000 een lease Fabia 1.9 TDI elegance gehad tot 2004 en daarna 2 jaar een Mazda 6 gereden. Na een tijdje geen auto in 2006 een peugeot 206 gekocht en in 2008 weer een lease skoda gekregen Octavia 1.9 TDI Elegance. Deze in April van dit jaar ingeleverd en verder met de peugeot die m'n vrouw inmiddels ingepikt had.
Deze werd echter steeds minder dus weer op zoek naar een auto en eigenlijk direct het besluit genomen om (weer) op zoek te gaan naar een Octavia.

Deze gevonden en om 11 uur mogen we onze Octavia 1.9TDI ophalen bij Jonker in Hoevelaken.

Verder nog even wat prive gegevens: Woon in de Meern (ca. 500 meter van de skoda dealer die de meeste wel kennen) met m'n twee vrouwen (dochtertje van 3,5). Werk in de ICT-Detachering en naast de auto is mijn hobby de luchtvaart. Vandaar ook mijn nickname PHKBA (type maar eens in op google)

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Erik, welkom op dit leuke forum en veel veilige kilometers met je nieuw O2 straks. Er zijn wel een paar vliegers hier zoals jij en ook nog een helipiloot.
Tot ziens hier op het forum!

Captain Hook

Forumguru
Veel plezier met je Octavia. Ikzelf heb 5 jaar/180.000km met veel plezier in een O2 2.0 TDI combi gereden. :super:

Jonker in Hoevelaken; hmmm, ik hoor daar nog wel eens 'enge' verhalen over. Desalniettemin, welkom alhier.

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit fijne forum veel lees en post plezier.
Een fijne dag toegewenst met de aflevering van je O2.

phkba

Lid
Nou de auto staat voor de deur. De verhalen over Jonker ken ik. Heb vroeger in Nijkerk en Amersfoort gewoont en ken ook de berichten op bijvoorbeeld het autoweek forum.
Vroeger zou ik hier ook nooit een auto gekocht hebben maar ik heb het gevoel dat er een hoop veranderd is bij Jonker.

De auto is in elk geval een genot om in te rijden. Inmiddels ook zelf een parrot mki9200 en de voeding voor tomtom in het kastje op het dashboard ingebouwd .

Dit weekend gaan we even naar Brugge dus kunnen we de auto direct even goed testen.

phkba

Lid
Welkom Erik en niet gaan laagvliegen met je bolide:)

uhhhh :blush:

Das het nadeel als je uit een oude 206 komt waarbij de hele auto begon te schudden als je harder ging als zo'n 110. Je merkt in de skoda niet dat je zo hard gaat. Voor je het weet rij je 150

Dag Erik,

veel plezier met je nieuwe wagen!
Mijn hobby is ook luchtvaart,
google maar eens op: BO 105 of AH64D of PH-LAG of PH-MEX of PH-EMS...:-)

Ronnie

Forumguru
Dit is "mijn" kantoor tijdens warme zomerdagen....:

Bijlagen

• Bosbrandweer.jpg
    Bosbrandweer.jpg
    15,2 KB · Weergaven: 25

Gieliovd

Forumguru
Welkom hier!

Ook een "oude" 206 valt prima mee te rijden boven de 110....

Voor alle auto's geldt, uitlijnen en balanceren!

piair1982

Forumguru
bij jonker in hoevelaken heeft mijn schoonvader bijna 2 jaar geleden zijn O2 combi gekocht. Een 2.0 tdi dsg (Dat Schakelt Geweldig) sahara beige uit 2005 en vollederen interieur. Auto zonder garantie gekocht. Ze poetsen hem toch netjes en zelfs nieuwe apk. Bij aflevering een fles wijn. Prima geregeld.

phkba

Lid
Even een update: In maart 2011 van werkgever veranderd en kreeg toen weer een leaseauto. Stond nog een Golf V die ik af moest rijden. De skoda hebben we ingeruild voor een Toyota Aygo (voor de vrouw)
Inmiddels naderd de Golf z'n 4de verjaardag dus ik mag een nieuwe bestellen. Zoals het er nu uitziet gaat dit een Superb 1.6tdi active businessline worden in de kleur Rosso Brunello.

phkba

Lid
Maar weer eens een update. De Superb uit het berichtje van 2012 heb ik bijna een jaar gehad. Toen weggegaan bij mijn toenmalige werkgever en gestart als ZZP'er. Helaas dus de auto in moeten leveren op 28 juni.

Maar leven zonder een skoda is lastig blijkt. Vandaag dus maar een Superb gekocht. Nog een paar nachtjes slapen en dan kan ik hem ophalen. Na 2,5 maand motor rijden vanaf woensdagmiddag weer een skoda op de oprit :)

Cordoba

Forumguru
Toch wel fascinerend: steeds na relatief korte tijd de Skoda weer weg, om na een tijdje toch weer voor een Skoda te kiezen. (de eerste van 2000-2004, is dan even wat langer gebleven, maar heeft blijkbaar wel een hele goede indruk achtergelaten)

Bovenaan Onderaan