Voorstellen Rover1 octavia combi II

Goedemorgen,
Hierbij wil ik mij netjes voorstellen. Mij n naam is Rene, octavia 1.jpg octavia 6.jpg 55 jaar en kom uit Duiven bij Arnhem en rij weer sinds kort in een Octavia.
Mijn vorige auto was een Jetta 1.6 TDI DSG uit 2011 maar had toch een aantal km ers op de teller staan dat ik een opvolger zocht . Kwam ook wat ruimte te kort. Had al eerder 2x een Octavia gehad dus de keuze was makkelijk. Er is ruim aanbod op internet. De keuze is gevallen op deze rode omdat ik de kleur erg mooi vond en er een open dak in zit. De eerste kilometers zijn altijd weer spannend. Nog niet veel gekke zaken tegen gekomen. Zit alleen een raar schavend geluid dat niet altijd hoorbaar is en komt uit het dashboard ( denk ik)
Gaan we nog verder zoeken wat dit kan zijn.
Zal een foto toevoegen
grt
Rene

machlo

Forumguru
Welkom Rover 1 ............was je eerste auto toevallig ook een rover 1???? Heb er ook een gehad, best wel grappig....

Rallye

Forumguru
Mooi. Een SD1. Zeker een Vitesse is prachtig.

Een schavend geluid uit het dashboard kan een lage vullingsgraad van de airco betekenen. Oorzaak is niet altijd te achterhalen, wel gauw naar laten kijken...

Cordoba

Forumguru
Welkom Rene, en dat Rosso Brunello is eigenlijk op elke Skoda een fraaie kleur, hoewel je 'm relatief weinig ziet.

Ja deze kleur zie je inderdaad weinig. De auto stond al 5 maanden te koop. Zijn minder liefhebbers voor denk ik. Men kiest eerder voor grijs zwart of wit

Mooi. Een SD1. Zeker een Vitesse is prachtig.

Een schavend geluid uit het dashboard kan een lage vullingsgraad van de airco betekenen. Oorzaak is niet altijd te achterhalen, wel gauw naar laten kijken...
Ook als de airco niet aanstaat hoor ik het geluid.

Skoda-MAN

Forumguru
Ook als de airco niet aanstaat hoor ik het geluid.
Dat klopt, de aircopomp blijft altijd aan in beperkte mate.
Mijn airco was af fabriek onvoldoende gevuld en na een half jaar was de pomp kapot en moest het systeem geheel gespoeld worden.
Alles natuurlijk onder garantie gerepareerd.
Het geluid lijkt een beetje of er iets heel licht staat mee te trillen in een frequentie van enkele seconden. (slurpen)

Oh ja, zo'n Rover 620 Di heb ik ook gehad in Silverstone uitvoering, geweldig fijne auto die je onbeschoft hard de bocht om kon zetten.

Bovenaan Onderaan