Voorstellen, Sjoerap

Hallo forumleden,

Inmiddels mijn derde Octavia combi 1.4-5 TSI EB/SB waarvan de laatste twee met DSG.
Sinds 22-2-'18 in bezit van de derde.
Ik moet zeggen dat het een totaal andere auto is dan de voorganger.

Motor en DSG reageren anders. Motor is gevoeliger op het gas en DSG is wat bokkiger.
Verbruik valt ook tegen maar dat kan nog beter worden.
De wegligging is ook wat zachter geworden.

Auto is via het Tech pakket voorzien van 18" wat duidelijk meer banden geluid geeft.
Hierin mis ik ook waarschijnlijk de dubbele bodem achterin, wat niet mogelijk was met het Tech pakket.
Daarnaast het ik een lederen bekleding gekregen i.t.t. Alcantara.
Auto besteld voor okt '17 maar toch een '18 model gekregen.

Pluspunt is de ACC, op 80 km wegen achter je voorganger sukkelen :-)

Al met al een andere auto, moet nog even wennen....

Sjoerd

Rosinfield

† In Memoriam
Welkom Sjoerd. Ik heb ook mijn 3e Skoda met DSG en heb dezelfde ervaring wat betreft de bokkigheid. Tot nog toe ging ik er van uit dat het te maken had met de 1.0 3 cilinder in mijn auto. Maar wellicht is het dan toch iets anders. In elk geval rijdt hij bij mij na aanpassing van de schakelmomenten fantastisch

Horkje

Forumguru
Welkom Sjoerd!

Leer in plaats van alcantara..... Dat lijkt me nog wel een “dingetje” zeg...

Zal geen discussie aanzwengelen maar ik zou wel de voorkeur geven aan alcantara (minder glijden, in zomer minder snel warm en winter minder snel koud).

Benieuwd hoe dat nou kan en/of opgelost wordt.

Cordoba

Forumguru
In het algemeen worden na de zomervakantie alleen nog auto's geproduceerd van het volgende modeljaar. Dat betekent in de praktijk dat je vanaf najaar 2017 eigenlijk alleen nog modeljaar 2018 kunt kopen (of er moet een oudere voorraadauto zijn).

Bovenaan Onderaan