Voorstellen Skoda Octavia 1.6TDI

Goedemorgen,

Mijn naam is Jurgen, 33 jaar uit Wesepe (vlakbij Deventer) en ik ben sinds een kleine 2 weken eigenaar van een Skoda Octavia 1.6TDI uit 2014. Is een ex-lease auto, dus met 216.xxx km heeft deze al wel een mooi beetje km's gemaakt ;) Ik rij zelf zo'n 35.000 op jaarbasis dus de kilometers zullen zeker rap oplopen.

Vroeger veel in Opels gezeten: Kadett C City en een paar Corsa A's. Daarna voor mijn werk een Seat Ibiza uit 2001 gereden maar deze na een jaar total loss gereden :wavecry:Hierna heb ik weer een Ibiza gereden maar dan een FR uitvoering met een 1.9TDI 130pk. Gekocht met 206.000 op de klok (ook uit de lease) en inmiddels staat er na 4,5 jaar 370.000 op. Inmiddels begon die aan alle kanten te rammelen, stuurbekrachtiging hield er mee op, roest, vliegwiel aan vervanging toe, etc etc. Dus tijd voor wat luxer en degelijker vervoer.

8JoMOFr.jpg
mRArqI9.jpg
ZBoOWe1.jpg
rNEEQu2.jpg

Henrik

Forumguru
Das een hele mooie verschijning @JurgenR !
Wat me opvalt zijn de zwarte spiegelkappen, zwarte grille-omlijsting, mooie velgen (heb ik ook ;)) en de mooie bekleding.
Een keertje stofzuigen zou geen kwaad kunnen overigens :D
En volgens mij is 'ie ook verlaagd, of niet?

Ziet er goed uit zo hoor. Daar ga je hopelijk veel plezier aan beleven!

Ja stofzuigen en wassen moet inderdaad vaker gebeuren als dat ik bij mijn Ibiza deed... Zwarte spiegelkappen zijn er inderdaad later op gezet, net als de zwarte omlijsting als ik het goed heb. En hij is inderdaad verlaagd met Eibach veren. De Ibiza was verlaagd met een schroefset, dit is dan een stukje comfortabeler weer gelukkig. Wat betreft het interieur, ik kan er nog niet achter komen of dit vanaf fabriek af is, of later gemonteerd. Ik kan ook nog geen 2e set vinden als ik een beetje google.

Henrik

Forumguru
Wat betreft het interieur, ik kan er nog niet achter komen of dit vanaf fabriek af is, of later gemonteerd.

Ik vermoed, mede vanwege het biesje met afwijkende kleur, dat dit achteraf is geplaatst. Omdat het een ex-lease auto betreft is dit ook veel slimmer. Over de accessoires betaal je namelijk geen bijtelling, over fabrieksopties wel...

Hakar

Donateur
Welkom op dit gezellige forum.

Wat zul je blij zijn geweest toen je er achter kwam dat die blikken dingen met ronde zwarte onderzetters ook nog eens in staat bleken te zijn om te rijden.
De eerste er varing in een VAG auto moet voor jou wel heel bijzonder zijn geweest gezien je beleving in een SlOpel
Vroeger veel in Opels gezeten

CharlesTucker

Forumguru
Welkom, en veel rijplezier met de nieuwe aanwinst. Dat Opel-bashen gebeurt wel vaker hier, ik snap niet goed waarom, ik heb zelf ook veel plezier gehad van een Zafira (1.9ctdi). Maar moet wel zeggen dat ik daar in 4 jaar en 160.000 kilometer ongeveer evenveel (of beter, even weinig :D problemen mee gehad heb als met m'n vorige Octavia (1.6TDI) in 7 jaar en bijna 280.000 kilometer. En beide waren nieuw bij aanschaf.

B.Stuurder

Forumguru
Ja stofzuigen en wassen moet inderdaad vaker gebeuren als dat ik bij mijn Ibiza deed... Zwarte spiegelkappen zijn er inderdaad later op gezet, net als de zwarte omlijsting als ik het goed heb. En hij is inderdaad verlaagd met Eibach veren. De Ibiza was verlaagd met een schroefset, dit is dan een stukje comfortabeler weer gelukkig. Wat betreft het interieur, ik kan er nog niet achter komen of dit vanaf fabriek af is, of later gemonteerd. Ik kan ook nog geen 2e set vinden als ik een beetje google.
Welkom, het interieur is gegarandeerd achteraf gemonteerd. Ziet er ook nog goed uit na zoveel km gebruik. Gefeliciteerd met je aankoop!

Japanese Power

Donateur
Ha Jurgen.

Welkom. Had je topic al even gelezen maar nog geen gelegenheid gehad te reageren. Bij deze dus. Hele mooie uitvoering heb je. Maar respectabel aantal km voor een relatief jonge auto. Veel plezier ermee.

Johan

Bedankt allen! Inderdaad een hoge km-stand, maar een beetje vertrouwen in de motor kan geen kwaad ;) Met de afstanden die ik dagelijks rijd, verwacht ik eigenlijk niet te veel problemen. Het is een mix van B-wegen en snelweg, waarvan zo'n 40 van de 60km snelweg is. Er is maar 1 manier om erachter te komen... :jaja:

Bovenaan Onderaan