Voorstellen: Skoda Superb 1.8TSI Elegance Business ABT chip 210pk

ackten

Actief lid
Hallo mede forumleden,

Ik ben Tom en ben sinds 2 weken in het bezit van bovenstaande Superb. Foto’s moeten een deze dagen even maken als het wat mooier weer is.

Hij is al volledig uitgerust maar er zijn nog wel wat plannetjes:

- Zomervelgen coaten
- Wintervelgen coaten
- DSG dokter software
- Elektrische achterklep maken
- Hulpveren of verlagingsveren monteren
- Nieuwe mattenset

Ik ga voor de keus van de hulpveren of verlagingsveren wel even het forum lezen. Auto heeft 197.000km gereden en heeft 17.000km geleden een nieuw blok gekregen ivm olieverbruik. Met de superb wordt ook meerdere keren per jaar een caravan getrokken. Tips zijn welkom. Ook wat betreft aanpassen van de DSG software.

Groetjes Tom

MaxN

Donateur
Welkom op het forum.
En veel plezier met de S2C.
Ik heb met veel plezier 55.000 km in een S2C 1.8TSI DSG mogen rijden, zonder enige olieverbruik.

(P.S. stel je ook nog even voor in het Meet&Greet deel)

SuperBeeb

Forumguru
Welkom!
El. achterklep maken lijkt me een prijzig plan. 2 motoren van ruim 300 euri per stuk, plus alle andere aanpassingen (schakelaars, software, kabels). Is dat de moeite waard voor een auto met 2 ton op de klok?

Kempes

Forumguru
Welkom.. mooie plannen..!

Weet je of ze bij het nieuwe blok ook meteen aanpassingen (zuigerveren en andere zuigers) hebben gedaan? Anders zit je straks alsnog met een olieboot.

Wat betreft de tuning ben ik niet echt kapot van abt..als je toch naar dsg-dokter gaat voor de dsg dan had ik de motorsoftware ook even laten checken...

• Leuk
Waarderingen: CDK
Welkom! Qua dsg kan ik je tvs/dsg dokter in varsseveld zéér zeker aanraden! Topservice, goede communicatie en vooral meedenkend. Mijn s2 combi staat er nu voor nieuwe koppelingsplaten, vliegwiel en upgrade en hoop hem morgen weer op te mogen halen. Veel plezier met je aanwinst Mvg Marco

CDK

Forumguru
Welkom en eens met de tip van @Kempes. Persoonlijk ook slechte ervaringen met een af fabriek ABT tuning op een VW T4 :cry:

Bovenaan Onderaan