Voorstellen Superb EJS

EJS

Forumguru
Ik lees al een tijdje mee maar ben sinds enkele weken trotse bezitter van een Superb combi 2.0 TDI style business automaat uit 2016. Kleur moon white metallic met beige leder interieur. Voorzien van bijna alle opties van stoelventilatie tot standkachel. Alleen een panoramadak ontbreekt, maar daar hecht ik niet veel waarde aan. Hiervoor gereden met een 320 EDE touring uit 2011. Ook een heerlijke auto maar deze werd toch wat te krap. Daarnaast heb ik nu wel erg veel plezier van alle opties die ik er tov de bmw op vooruit ben gegaan. En die DSG automaat bevalt ook prima.

Vooralsnog heb ik maar één klein fotootje om te delen, maar er volgen er vast meer.

Morgen staat het tinten van de achterruiten op het programma.
Ook hoop ik nog een keer de overstap te maken naar 19inch velgen ipv de huidige 18inch Turbine. Het liefst zou ik de Sirius of Phoenix aanschaffen.
Twijfel nog wel tussen het aanschaffen van 19inch met allseasons en mijn huidige set verkopen of 19inch kopen met zomerbanden en om de huidige velgen winterbanden leggen. Die tweede optie zou wel wat zonde zijn gezien de huidige zomerbanden nog bijna nieuw zijn. Hier veel ervaringen met allseasons?

Mvg, EJS

Bijlagen

• 20200914_211826.jpg
    20200914_211826.jpg
    186,7 KB · Weergaven: 26

Antera

Donateur
Van harte welkom en leuk dat je je even voorsteld.

omtrent alle-season het zijn banden die van beide walletjes eten dus het is altijd een compromi tussen de 2 werelden. Ik ben persoonlijk van mening zomerband en winterbanden apart dan heb je het maximale wat je eruit kan halen in de verschillende seizoenen.

Nu de winters de winters niet meer zijn is dan wel de vraag of het rendabel is. Ik heb me winterwielen klaar staan en moet zeggen dat ik ze afgelopen jaar niet gemonteerd heb. de temperaturen waren nog aardig goed voor de tijd van het jaar.

Canon-Eye

Forumguru
Als je niet naar de wintersport gaat, dan ben je onder de tegenwoordige klimaatomstandigheden in de lage landen met goede allseasons meer dan uitstekend bediend - en het scheelt nog een boel gedoe ook (wisselen, opslag, extra investering: het kost altijd geld alsmede extra ruimte en/of inspanning). Ik rij inmiddels al een jaar of 4, 5 op Michelin CrossClimates (2 verschillende auto's) en dat bevalt prima. Blij dat ik van dat wiselen af ben.

Inmidddels zijn er de CrossClimate+ banden, die zijn weer iets beter - maar ik lees ook goede berichten over Vredestein en er zijn er vast nog wel meer. Ik zou het wel bij een van de A-merken houden.

EJS

Forumguru
Ja ik heb in bij mn vorige auto's ook 2 setjes gehad. Afgelopen winters wel afgevraagd wat de meerwaarde was. Opstal en wisselen is voor mij ook wel een gedoe. Wintersport is wel een dingetje, maar als ik het goed begrijp mag je met allseasons met het 'sneeuwvlokje' ook rijden waar winterbanden verplicht zijn.

Rallye

Forumguru
Ja ik heb in bij mn vorige auto's ook 2 setjes gehad. Afgelopen winters wel afgevraagd wat de meerwaarde was. Opstal en wisselen is voor mij ook wel een gedoe. Wintersport is wel een dingetje, maar als ik het goed begrijp mag je met allseasons met het 'sneeuwvlokje' ook rijden waar winterbanden verplicht zijn.

Klopt. Ik ga niet op wintersport en zit er aan te denken om voor de winter naar cross climates te gaan. Wij komen vaak in Duitsland, maar gaan niet skiën of zo.

EJS

Forumguru
Nog een voor en na foto van het tinten..

Bijlagen

• Screenshot_20201031-193129_Gallery.jpg
    Screenshot_20201031-193129_Gallery.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 33
  • Screenshot_20201031-193122_Gallery.jpg
    Screenshot_20201031-193122_Gallery.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 33
Bovenaan Onderaan