voorstellen witte tdi

Na 5 jaar in een grijze octavia station 2014 1.6 tdi gereden te hebben, gekocht met 204.000 en nu 412.000km, was het tijd voor een andere.
De ruimte en zuinigheid waren de grootste pluspunten en na een tuning was hij ook wat sneller en feller.
Daarom besloten om maar weer voor een tdi octavia station te gaan.
Nu een witte octavia station uit 2017 met een 2.0 tdi en nu 223.000 gelopen.
Gelijk alles aangepakt, ben een hobbymonteur: distributie, multiriem, schokdempers voor en achter, hulpveren, andere 18" banden, uitlijnen, tuning bij VVT en remmen voor.
Gelijk ermee 2 weken op vakantie gegaan naar zuid spanje en inmiddels tevreden 6000 kilometer verder.
Na de vakantie 2 dagen stil gestaan en toen de accu overleden.
Dus vorige week ook een nieuwe exide agm ek700 erin en dan hoop ik voorlopig klaar te zijn met dingen vervangen.
Accu moet nog ff ingeleerd worden en nog wat andere dingen waar ik een keer misschien een topic over zal openen tzt.
Zoran

ertromp

Forumguru
Welkom en leuk dat je zelf het e.e.a. aanpakt. Dat maakt het betaalbaar en interessant om ook auto's met wat levenservaring aan te schaffen. En niet te vergeten er wordt vaak secuurder gewerkt door een hobbymonteur dan menig VAG monteur

Bedankt.
Bij een hobbymonteur staat plezier op de eerste plaats en tijdsdruk is van minder belang.
De kostenbesparing is ook een groot voordeel :-)

Volgens de verkoper konden ze beide.
In mijn 2014 1.6 tdi zat een 68Ah AGM 7P0915105.
En in de 2017 2.0 tdi zat een 70Ah EFB+ 5TA915105B
Beide hebben startstop (die ik altijd handmatig uit zet).

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan