voorstellen

Hallo,

Mijn naam is Johan. Sinds oktober 2010 rijden wij een Skoda Octavia Greenline BSN Combi. Met veel plezier. Nu na gezinsuitbreiding en wegens logistieke "ongemakken" hebben wij het wagenpark uitgebreid. Aanstaande zaterdag zal onze nieuwe Skoda worden geleverd. Een Citigo Tour 5d 44 kW in de kleur Nightblue Metallic. Verdere opties zijn Travel paket, sunset, Navi-ding en parkeersensoren. We kijken er erg naar uit.

Later zal ik misschien nog wat foto's posten.

groeten
Johan

Leuke auto! Ik heb 10x zo ver gereden met de Citigo dan jij (klinkt een stuk indrukwekkender dan het is, haha) en ik vind 'm nog steeds erg lekker rijden. Valt je niet op dat je, wanneer je 130 (echte) km/u rijdt, het verbruik stevig is? Bij mij komt dit dan neer op 5,5 tot 6 l/100km..

Dat is me nog niet direct opgevallen. Wat ik wel, in het kader van zuinig rijden, jammer vind is dat er geen zuinigheidstrainer op het PID zit. VW heeft dat wel, de Think Blue Trainer geloof ik... Is er niet een knappe geest die dat kan programmeren voor de Skoda systemen?

Ik heb ergens gelezen, zonder te weten of het waar is, dat deze wordt geinstalleerd wanneer je de Move & Fun in een Up! plaatst.

Dat zou dus betekenen dat het programma eigenlijk al op het device moet staan, want de bytes zullen heus niet in de standaard of het dashboard verstopt zitten. Wellicht heb je een motor/autocode nodig of zo. Het schijnt toch ook zo te zijn dat het apparaat alleen werkt in de auto waarin hij geïnitialiseerd is? Oftewel, als je hem in een andere auto stopt doet hij het misschien wel niet, of doet ie het daarna in je eigen auto misschien niet meer...

Cordoba

Forumguru
Goede kans dat alles er al in zit, maar dat het via Vagcom of Vaskast (van de dealer) aangezet moet worden, dat is bij meer opties zo, en sommige opties schijnen de dealers niet aan te mogen zetten.

Overigens is 5.5 l/100 km bij 130 km/u behoorlijk zuinig, hou wel even in de gaten dat de luchtweerstand bij 130 km/u zo'n 70% hoger ligt dan bij 100 km/u!!

Bovenaan Onderaan