Voorstellen

Ook ik heb sinds begin april een Skoda in de bestelling staan en het lijkt mij een nuttig forum dus vandaar dat ik mij even kom voorstellen. Volgens PON en de leasemaatschappij wordt deze week 32 geleverd. Dit duurt nog even dus. :cry:

Wat heb ik besteld?
Een Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business met Licht pakket, DAB, Sunset en vast trekhaak in de kleur Metal Grey

Waar kom ik vandaan?
Veendam (Groningen) en ik heb de auto bij de VW/Skoda/Seat dealer Tjeerdsma besteld in Veendam.

Wat rijd ik momenteel:
Momenteel rijd ik een huurauto omdat er een tijd geen leaseauto´s besteld mochten worden bij de werkgever, maar ondertussen wel weer.
Mijn vorige leaseauto was een Toyota Auris 2.0D uit 2009 en deze reed wel erg fijn, maar alles rammelde in deze auto. Deze heb ik afgelopen oktober ingeleverd (200.000KM op de teller) en sinds dat moment heb ik een huurauto. Eerst een VW Golf 6 1.2TSI (105pk), maar deze had een doorgezakte stoel dus hier kreeg ik last van. Nu heb ik sinds kort de nieuwe Peugot 308 hatchback 1.2 (82pk) Deze rijd op zich prima, maar niet veel been ruimte achterin en verder is de motor wat zwak.

Waar heb ik naar gekeken voor een vervanging van mijn leaseauto?
In elk geval een 14% auto qua bijtelling en een stationwagon. Dan valt er al heel veel af.
- Peugot 308 SW. Ik heb de hatchback proef gereden en dit viel mij toch wat tegen. Ook de ruimte achterin viel mij tegen, maar omdat de SW pas in mei bij de dealers staan heb ik deze niet kunnen zien/rijden
- Seat Leon ST. Deze is heel strak qua model, maar deze mogen we ook niet leasen.

Dus uiteindelijk is het toch een Skoda geworden en ik denk dat dit een goede keuze is.:D

Groeten

Bovenaan Onderaan