Voorstellen

Huibdos

Senior Member
Hi. ik ben Huib, 58 jr oud en een redelijk enthousiast VAG rijder.
(na diverse Kevers, een Passat en een Altea--)
heb ik een Octavia 2 1.6 D DSG gekocht uit 2012.
Ik had voor de Altea ook al eens op dit forum rondgeneusd, want er staan hier een hoop interessante zaken op.
Daarom ook maar meteen een account aangemaakt op het Skodaforum.
Tot ziens en de groeten

Kogamyata

Senior Member
@Huibdos Welkom. Ben je 'n veelrijder omdat je voor diesel gekozen hebt? Rijd je met caravan of aanhangers? Vertel ook iets over Passat en Altea en waarom deze Octavia?
Groeten,
Joop.

Cordoba

Forumguru
Welkom Huib. Met de O2 weer een stapje kleiner (ik neem aan dat je een O2 hatchback hebt, en dat je een gewone Altea had, en geen XL).

Huibdos

Senior Member
Bedankt voor het warme welkom.
Mijn Passat had een 1.9 TDI motor met 130 pk en een automaat. Deze autoreedheerlijk, tot de automaat de geest gaf.
Na de reparatie vond ik hem niet meer als vanouds rijden en heb ik met spijt afscheid genomen en ben overgestapt op een handgeschakelde Altea 1.6 TDI met 105 PK. Deze auto was het net niet, blik en plastic in vergelijking met de Passat (foute vergelijking, maar toch) en de caravan trok hij ook niet zoals ik het wilde. Ik heb hem laten tunen bij VAGtechniek, toen ging het stukken beter.
Lang verhaal en Altea kort: achterop Vito.
Eisen voor een nieuwe auto: stationwagen + automaat + diesel +1.6TDI (lager gewicht ivm belasting) = Octavia
Diesel rijdt gewoon heerlijk, voor mijn 30000 km, maar ook voor 10000 zou ik voor diesel kiezen.
Ik ben benieuwd hoe de automaat met de caravan omgaat, maar dat zien we volgend jaar pas.
Misschien dat ik hem voor die tijd nog laat tunen.

Bovenaan Onderaan