Voorstellen

• Onderwerp starter Deleted member 18345
  • Startdatum
D

Deleted member 18345

Hallo!!!!

Skoda Fabia 2, leek mij wat toen ik rondkeek op Marktplaats na veelal rond te hebben gereden met een owpel corrie b, 4x Renoow Klojo en 3xVW Polo 6n2.

Ik ben Agii, 20 jaar, werkende student..

Mijn eerste auto was een Opel Corsa uit 2000. Leuke beginners auto. Onder de kap zat een 1.2 ecotec kettingmotor blok met een boze oog op mijn portomonee. Reed zeker 1 op 11 Ofzo. Na wat maanden in die auto te hebben gereden dacht ik ' tijd voor wat anders'.. Ik kwam een Renault Clio tegen uit 2003. Uitvoering was dynamique. Leuke auto ook kwa comfort vooral doen. Onderstel is erg slecht heb 3 wiellagers, 2 draagarmrubbers en 1 stab.stang rubber moeten vervangen in 4 maanden tijd dat ik die auto in mijn bezit had.
Aanrijding gehad, niks bezeerd ofzo schadevergoeding gehad(achterschade, chassis chassis ingedeukt) hierna besloten om de auto te verkopen.

Een volgende auto was de Polo 1.9 sdi 6n2. Wegenbelasting was 66 per maand. Pff niks toch voor een dieseltje? Verbruikte op snelweg 1 op 21 +- zeer goed onderhouden was die met onderhoudshistorie. Ook 6maanden die gereden en daarna aan mijn vader overgedragen. Hij had het nodig aangezien die naar werk moest en ik hem niet meer zo vaak nodig had.
Daarna besloten om een Polo 6n2 1.6 gti 125pk aan te schaffen. Dat ding ging echt hard.Vooral Op snelweg van 100 tot 180 ging echt snel. Doorverkocht ivm verbruik enz. Een renault clio 2006 aamgeschaft. Ook niet lang gereden ivm veel problemen. Daarna weer een 6n2 gti aangeschaft had veel olieverbruik (kwam later erachter via een bedrijf dat ie was teruggedraaid van 230000 naar 170000km stond inmiddels al 189000 op de teller (werkelijke is dan 250000). Logisch, olie lekt langs de kleppen, olieschRaapveer zn tijd gehad. Verkocht voor weiinig geld.

Tot dan..
De waarheid hehehe,
Keek rond op mp, kwam een Skoda Fabia tegen. Een 1.4 tdi motorcode BNM. Gechipt 100pk (van 150nm naar 200nm koppel). stand 195000 bouwjaar 2007. Compleet dealer onderhouden. 15x onderhoud gehad bij de Skoda Dealer in totaal. Distributieriem was al vv bij 144000 en interval is om de 150000km dat komt goed uit dus. Was wezen kijken en de auto beviel mij. Overgegaan tot overname van de auto.
De auto beschikt over de volgende opties:
Airco, ABS, cr.control, navi europa, achteruitrijcamera, bluetooth carkit, elektr ramen en spiegels. Spiegels verwarmd, 4x airbags, trekhaak, armsteun enz enz.
Wat ik zelf heb gemonteerd en laten doen is:

Nieuwe koppelingset
Remvl +koppeling ververst +kleine beurt
LM velgen van Seat Ibiza facelift gemonteerd met skoda naafdoppen :D
2x nieuwe voorbanden conti prem cont.5
airco service +reinigen
Nieuwe apk enz
Brillenhouder gemonteerd op de hemel.

Wat ik nog van plan ben om te doen:
Achterruiten tinten
Automatische verlichting monteren van china(met dank aan het idee van een forumlid die het heeft bedacht en een how to heeft gepost hier op het forum)

Heel misschien andere velgen weer (denk aan boavista 16inch zwarte velgen en met rode remklauwen ofzo)

Weer een beurtje binnenkort (oliewissel)

Onderhoud ook bij de dealer laten doen.
De sterkste, leukste auto waar ik erg blij mee ben is deze Fabia. Rijd zeer fijn. Ik meld mij voor het eerst op een auto forum aan, echt omdat ik gewoon dolblij ben met mijn fabia haha. Maar goed, ik heb nu wel een probleempje met de afstelmotoren van mijn koplampen. Ik zou het op prijs stellen als jullie mij willen helpen! Bedankt voor uw aandacht

Laatst bewerkt door een moderator:
D

Deleted member 18345

Hier een foto

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 19

Joske

Forumguru
Welkom!

Leuke introductie :)

De BNM zit ook in mijn Faabje (MKI), betrouwbaar rumoerig 3-cilindertje en heel zuinig ;)
Destijds ook nog overwogen om te chippen maar dan maar een Octavia gekocht en de Fabia gehouden als tweede wagen.

Cordoba

Forumguru
Welkom agii. Je hebt het over de velgen van een Ibiza facelift, maar welke facelift? (die van de eerste Ibiza facelift van 1990 zullen het niet zijn: die hadden maar 4 wielbouten per wiel).

Ik hoop dat het probleem met de stelmotoren snel wordt opgelost, en dat je weer kan genieten van de Faab.

Bovenaan Onderaan