Voorstellen

Hallo,

Ik ben Wouter Verstappen uit Tilburg. Ik heb december vorig jaar een gebruikte superb 1.8 tsi met dsg aangeschaft met een ton op de teller. Een zoals de naam het al zegt SUPER auto.

Tot zo ver het goede nieuws, minder is dat hij van het bouwjaar 2010 is. En jullie raden het al een olieverbruik probleem heeft.
Ik ben me nu aan het oriënteren wat ik hier het beste mee kan doen. We vinden het op dit probleem na een geweldige auto, dus denk dat we de motor maar laten reviseren.
Dus als iemand een goed adres heeft waar ze dit doen hoor ik het graag.

Joske

Forumguru
Welkom Wouter!

je bent alvast nuchter genoeg zo te lezen :thumbsup:
(geen coulance mogelijk via verkopende partij? of wist je dit bij aankoop reeds?)

AndreM

Forumguru
Welkom hiero!

Wat betreft je olieverbruik, het is maar een tip.
Heel wat jaren geleden heb ik een Golf diesel gehad en toen was olieverbruik heel normaal.
Alleen verbruikte mijn dieseltje, met 60.000 km op de teller, 1 liter op de 1500 km en dat vond ik best veel.
Op advies van mijn garage ben ik toen overgestapt op het merk Kendal, deze was dezelfde prijs als andere merken en het verbruik was met deze olie 1 liter op 6500 km en dat was een groot verschil.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Welkom hier @Woutersuperb :jaja:
Balen van je olieverbruik :( Reviseren kost een kleine 3000,- en voor een nieuwe motor moet je minstens 5000,- rekenen.

Hallo Joske

Nee ik was uiteraard niet op de hoogte van dit probleem tijdens de aankoop. Anders had ik verder gezocht. Wat betreft coulance zijn we nog aan het uitzoeken maar ik zit nog niet aan de 1 liter per 1000 km, op het moment is het "maar" 1 liter op 1800 tot 2000 km.

Bovenaan Onderaan