Voorstellen

Peerke1960

Actief lid
Beste mensen,

Vandaag heb ik me aangemeld als forumlid. Ik ben serieus van plan een Superb aan te schaffen. Ruim, zuinig, non nonsense, en toch een tikkeltje eigenwijs.
Maandag ff kijken naar een exlease van Alphabet in Zwolle. Ik heb geen haast, m'n oude volvo rijdt nog. Wel jammer om van deze baksteen afscheid te nemen maar er valt steeds meer uit. Het uitvallen van de stoelverwarming, de pomp van de achterruitensproeier, een deel van de dashboardverlichting, de handel van het grootlicht, de achterluidsprekers, de airco zijn details. Een rotte bak is al lastiger. Momenteel is achteruitrijden een groot avontuur, een aanslag voor de koppeling. Schakelen van de 3 naar de 4 gaat weer, mits met erg veel beleid uitgevoerd. Ik zal de ruimte missen, alhoewel de superb lekker ruim is.

Ik heb 2 vragen:
  1. Kan ik een fiets achterin de Superb duwen. Dit was het grootste pluspunt van de baksteen.
  2. waar moet ik op letten wanneer ik interesse heb in een exleaser van 2011. het betreft een 1.6 diesel. ( wat zijn de aandachtspunten)
Dank jullie wel.

Peter

Cordoba

Forumguru
Welkom Peter, allereerst ga je voor een hatchback, of voor een combi. Verder is het natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van je fiets, dus moeilijk te zeggen. Volgens mij zijn er op het forum ook die een fietsrek in de achterbank hebben, als ik het goed heb, gezien bij een Yeti en een Octavia combi.

Peerke1960

Actief lid
Goed idee marcoctavia. Ik gooi maandag mn fiets achterin. En cordoba, een station natuurlijk. Bij ons moet er regelmatig iets verplaatst worden. Is het geen fiets dan is het wel een diepvries. Drie keer per jaar 500 kg pellets voor m'n kachel. Zoals je ziet gaat de superb goed ge bruikt worden!

RefleCs

Forumguru
Welkom hier. Volgens mij is de 1.6 TDI een behoorlijk veilige keuze. Ik ben persoonlijk vrij actief op het forum en op die motorisatie eigenlijk nog nooit op of aanmerkingen gelezen. Maar er zijn vast ervaringsdeskundigen die hier beter over kunnen oordelen. :)

Voor wat betreft de fiets is er zelfs over geadverteerd in de brochures als ik mij niet vergis, ik zal dat eens opzoeken.

Cordoba

Forumguru
@Peerke1960 Een diepvriezer of koelkast is wat anders, vanwege de vierkante vorm, maar veel mensen vergissen zich in wat er in een hatchback past, óf omdat ze niet weten dat de kofferbak een grote klep heeft, óf omdat ze vergeten dat de achterbank plat kan, kortom daar past ook aardig wat in, maar bij een koelkast of diepvriezer, kan dan al gauw de klep niet meer dicht, zonder dat het een achterruit kost.

RefleCs

Forumguru
Een kwestie van meten is weten. Meet de ruimte op die je nu in de hoogte en breedte hebt als je de klep opengooit. Doe datzelfde bij de Superb en je weet waar je aan toe bent. Meet ook de diepte als de bank plat ligt zowel bovenin langs het plafond als over de bodem.

Peerke1960

Actief lid
Klopt cordoba, de 940 heeft een rechte achterkant. Vierkante brokken bagage zijn daarom nooit een probleem. Nieuwe auto's hebben tbv de stroomlijn en esthetiek een schuine achterkant. (Dit tot plezier van de glasleverancier). Zal er aan denken. Reflecs, bedankt voor de tip. Die houder is het overwegen waard.

Peerke1960

Actief lid
Beste mensen,
De auto die ik op het oog heb bij alphabet heeft 124 duizend gelopen. Een superb 1.6 diesel sept 2011. Zit ik al aan de vervangingstermijn van de distributie? Hoe staat het met de remschijven.? Uit de historie maak ik op dat er nog niets vervangen is. Nog meer aandachtspunten?
Thxs Peter

Cordoba

Forumguru
@Peerke1960 voor dergelijke vragen over de distributie moet je eigenlijk even de motorcode weten. Op basis van je info ga ik er vanuit dat het om deze auto gaat:
0013806233.jpg

Die heeft motorcode CAY op basis daarvan moeten anderen makkelijk kunnen bepalen wat het interval is voor de distributie. Als ik me niet vergis, is de CAY een blok met een distributieketting en een wisselinterval van 180.000 óf 240.000 km. Deze auto staat in elk geval al sinds 13 juli op naam van het huidige bedrijf, dus ik gok dat je nog wel aardig wat van de prijs kan praten. (ik zie ook vergelijkbare auto's die 50.000 km minder op de teller hebben en zo'n 1000 euro goedkoper zijn).

Peerke1960

Actief lid
Thx, waar heb je die autos gezien? Ben benieuwd. Volgens de anwb koerslijst is de prijs wel gebruikelijk. Zit ik fout?
Wist niet dat de auto al zolang stil staat. Een dingetje!

Bovenaan Onderaan